torsdag 13 november 2014

Strukturen

Funderar på hur jag vill ha det med bloggen och med fb. Jag vill ha en öppen blogg och jag vill länka till fb. Samtidigt vet jag inte om jag egentligen vill dela allt med alla de jag har på fb.
Det är svårt det där med fb faktiskt. Om jag tar bort "vänner" så kan det uppfattas som stötande. Samtidigt har jag en driva av folk som jag inte egentligen känner nåt behov av att ha där. 

Skapade ett nytt konto i tron om att jag skulle komma ifrån det men då uppstod andra funderingar.
Vissa personer vill jag ju fortsätta följa, andra inte och i den nya profilen vill jag bara ha riktigt nära vänner och familj. Dock blev den fb himla tråkig.

Så jag kom tillbaka till samma frågeställning igen. Hur rensar jag? För jag kan vilja ta bort folk jag känner men inte umgås med samtidigt som jag vill ha kvar såna jag knappt känner för att de tillför mitt liv något ändå. Vill jag ha jobbarkompisar på fejan? Eller vill jag ha några men inte alla? Alltså det är inte lätt!
Att lägga till folk är lätt, att plocka bort är svårare. Då tar folk illa upp. 

Idag är jag less. Fan! Jag bor på fel ställe och trivs inte med tillvaron i stort. Bajs!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Om du skulle flytta, faktiskt på riktigt bryta upp vilket jag personligen uppmuntrar alla att göra om man har den önskan, tror du att du skulle må bättre eller skulle det då finnas kvar saker som förstör tillvaron och irriterar? Eller tror du att du skulle må mycket bättre så du skulle kunna hantera det bättre?

Only me sa...

Ja vill verkligen flytta men som med tamejfan allt i livet så är det ju inte bara att dra. Jag har ju barn och med barn kommer det till att man måste vara överens med barnens färder om saker och ting. Julia är stor nog att bestämma själv men Petter kan inte det.
Henke är inte sugen på att flytta som det låter. Jag jobbar på det.
Nä jag tror inte att jag nödvändigtvis skulle må mycket bättre för att jag flyttar men jag skulle slippa vissa saker som jag tycker är jobbiga med att bo här. Plus att jag känner att jag vill ha förändring. Jag BEHÖVER en förändring.