tisdag 11 november 2014

I förväg

Jag är så himla tacksam för att det finns värktabletter! Idag har jag proppat mig full och har alltså inte haft sååååå himla ont. Har känt av höften men inte halvt om halvt dormat av i tid och otid. :)
I morgon funderar jag på att vara med på ett pilates-pass på lunchen. Tror det kan vara rätt bra att försöka röra sig ändå och pilates inbillar jag mig är rätt skonsamt för kroppen?!

Tänk så lättsamt det är att komma hem och greja middag när hälften redan lagades till dagen före :D
Igår passade jag på att tillaga Boeuf Bourguignon medans jag tillagade gårdagens middag. Smidigt :)
Idag behövde jag bara värma grytan och koka potatis till. Smidigt som rackarns!

I morgon blir det vegetariskt här :) Köpte ekologiska rödbetor på maxi och de skall bli rödbetsbiffar med råstekt potatis och citronfraische. Mums! Hoppas jag... Har i varje fall snott ihop själva rödbetssmeten nu så det bara är att steka biffarna i morgon :D
Ringde och bjöd hem mamma på middag, hon är mycket förtjust i rödbetsbiffar. Får se hur Petter tar det hela... Han är ju inte förtjust alls i värmda grönsaker. Får dra någon vals för honom och hoppas han smakar i varje fall ;)



Urk för dödstråkig blogg verkligen. Just nu har jag ingen inspiration att skriva för någon annans underhållnings skull för mitt kranie har miljoner onödiga tankar om fan och hans moster som inte någonsin ska sippra ut här, men samtidigt vill jag skriva om mina dagar för att jag gillar att kunna gå tillbaka och kolla vad jag gjort och så. Ibland skrattar jag till och med när jag läser för tydligen är jag lite småkul emellanåt ;) Känns nästan som någon annan skrivit vissa saker, för hej å hå vilka formuleringar xD

Nu ska jag medicinera mig och sen plantera ravva i soffan.

8 kommentarer:

Jennie sa...

HUffa vilket besvär med den där ledjäveln då, finns det inget man kan göra för att lndra uppkomsten av inflammationerna eller vad det är som orsakar ontet?

Lät spännande med rödbetsbiffar, nåt dylikt har jag nog aldrig lagt på min tunga. :P

Only me sa...

Ja du, om jag visste vad jag gjorde för att förtjäna denna smärta så hade jag slutat med det pronto! Jag misstänker träningen, men precis vad det är som jag gör fel vet jag inte. Antagligen snedbelastar jag i nåt moment. Får försöka att fortsätta träna och bygga upp styrkan i ryggmusklerna. Det är nog vad som gäller för min rygg, hela vägen nerifrån och upp är ett enda ras. :/

På restaurangen på sjukhuset så brukar de servera rödbetsbiffar och de är så satans goda så det är sanslöst! Jag har heller aldrig prövat innan jag följde med jobbarkompisarna dit, men nu går jag typ varenda gång de står på menyn just för att det är så gott! :D

Jennie sa...

Huvva :(

Jaha! Ja jag lär nog knappast ens kunna yttra ett sånt ord här hemma ;) Men jag blev sugen på att testa fakiskt. :)

Jennie sa...

Robotgrejen verkar vara kvar. Uppdaterade webläsaren men it's STILL THERE!!!!!

Only me sa...

Men hur i H-vete får man bort den då?!?! o.O
Ska testa igen! Nu.

Only me sa...

Nurå???

Hehe, men om det bara finns rödbetsbiffar att välja på, vad ska han göra då? ;) Närå, men testa att göra till dig själv. Väldigt lättsam smet att blanda till och sen går den ju spara ett par dag i kylen och så steker du bara det du vill ha :)

Jennie sa...

Hahhhaha den är kvar XD Aja, det är inte hela världen, bara 3-4 siffror att skriva in. :)

Okej, kanske ska göra utan att han får veta vad det är, så får han så illa tvunget smaka. :P

Only me sa...

Men alltså :( jag fattar inte hur jag ska få bort den :(((((

Hahsha ja låter som en bra plan ;)