lördag 15 november 2014

Flytta

Nu tror jag att jag har bestämt mig. Jag ska flytta över alla mina bilder från albumen på Facebook och sen raderar jag kontot permanent. Tror det ska gå va? För jag vill inte avaktivera det, jag vill ta bort det helt.
Tänker tillbaka på de månader jag inte hängde på fejan och fan så skönt det var! Skönt att slippa veta vad alla gör, vad folk har för åsikter, vilka som slickar röv på vem, VM i "tyck-synd-om-mig-statusar" med mera med mera med mera.

Jag kommer ha kvar bloggen. Den är mitt vattenhål där jag kan ventilera mina tankar och där jag har kvar minnen till senare. Min dagbok.

Så, nu ska jag sätta igång med det digra jobbet att flytta bilder.

Hej då facebook, jag vill aldrig mer se dig.

5 kommentarer:

Trollkatt sa...

Bra val då du ändå tycker sidan är jobbig. Det verkar faktiskt vara många som känner så för just FB också. Själv ser jag nästan inga statusuppdateringar ;) utan har mest sidan för kontaktnätet. Kramar

Only me sa...

Ja det känns som ett mkt bra beslut. Kommer dock ta några dagar innan alla bilder är flyttade.
Fb är som ett jävla gift, ett beroende. Klarar inte alls av det vidare bra. Känner mig extremt utanför och bortvald när jag går in och tittar där. Inget bra ställe att vara på med andra ord :)

Kan man hålla set som du gör är det kanske ok. Jag vet med 100% säkerhet att jag inte klarar det xD

Kramar <3

A-K sa...

Har lite samma känsla jag angående fb, men jag har dolt uppdateringar från dom jag inte orkar läsa, så att jag bara ser dom som jag vill se, sen kan jag gå in å kolla dom jag dolt OM jag vill. Fast det är aldrig några överraskningar direkt ;)
Skönt för dig att du fattat ett beslut om den sidan, vet ju att du har haft "lite" issues mot den, nu slipper du ju reta upp dig på de iaf ;)
Ha de bäst, så höres vi! Kram! <3

Jennie sa...

Ja det är samma här, samtidigt så kommer jag sakna att se uppdateringar från folk jag faktiskt gillar också. Men nu försvinner ju du också så... Nu är jag bara in om jag fått nån notis eller någon kommenterat bloggen därifrån, eftersom inläggen publiceras där automagiskt.

Only me sa...

A-K: Jag skulle aldrig kunna dölja och tro att det vore lösningen för mig. Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag skulle vilja ta bort personer, men det är ju i teorin enkelt men i praktiken svårt. Jag vill inte att vissa människor ska kunna följa mig så lätt och att ha tillgång till bilder och annat. Jag vill inte att de vet något om mig mer än vad som är nödvändigt av randiga och rutiga skäl. Så, för mig är det detta alternativ som kvarstår. Känns sjuk jobbigt just nu för det är ju ett beroende men om bara någon dag är det inget jag tänker på :)
Vi hörs ju och ses ändån, FB eller inte :) KRAM!

Jennie: Jo visst är det väl kul att se de man verkligen tycker om skriva, men de jag verkligen bryr mig om har mitt nummer och jag deras så då är man inte långt ifrån i varje fall :)
Kram!