tisdag 4 november 2014

I natt jag drömde

NAlltså det här med att hitta trattkantareller har verkligen gått lite till överdrift kan jag tycka.

I natten som var drömde jag att jag körde Gena och skulle in på jobbet. Julia satt bredvid. På vägen mellan Fjäl och Hökbäck tittade jag upp i skogen (som måste växa fort som bönsjälken i sagorna eftersom det är i stort sett bara kalhygge hela vägen) och såg en riktig svampgruva. De var så stora så jag såg den i farten, från vägen. Den lyckan jag kände! Äntligen hittade jag mitt svampställe! Kände att jag bara ville grisnita och vräka mig upp dit och vältra runt bland all härlig svamp men sansade mig och tänkte att jag gör det efter jobbet. Typiskt att det var en dröm...


4 kommentarer:

Jessica sa...

hahaha åtminstone ingen mardröm

Only me sa...

Nä tack å lov ;)

Jennie sa...

Och inatt drömde jag att jag plockade svamp. :P

Only me sa...

Hahaha, great minds dream alike :)