lördag 29 november 2014

Pynt, bak, piff

Det är så gulligt att höra Petter och Julia småprata och ha kul tillsammans. Idag gick det årliga pepparkaksbaket av stapeln. Det är tradition. Baket ackompanjeras av Lars Vegas Trios julskiva. Alltid :)

Egentligen smakar hembakade pepparkakor rumpnisse, köpta serieproducerade är godare. Men, julstämningen byggs upp av pyntande, julmusik och bakande. 



Har påbörjat julpyntandet lite smått. Vill städa ordentligt innan grejerna kommer på plats men vardagsrummet är i stort sett klart.

Vi tog en sväng till EM i dvärsätt och köpte några ljuslyktor, en tomte och En julren. Så fint alltihop. :)

Ett av inköpen på EM

Köpte årets julskinka oxå. Det är ju årets hets för mig. Julskinksinköpet är fullt allvar för mig. Form och storlek är viktigt. Hittade en snygg en. ;)

Piffade upp mig lite innan turen ut bland folk. Ibland är det kul att anstränga sig litegrann :)


I morgon ska resten av huset städas och så sker julbak etapp 2, lussekatterna. :)

Sängen kanske?!




10 kommentarer:

MammaTill2 sa...

Vad fina lyktorna är, dom gillar jag skarpt :) Jag pyntade 4 blockljus och satte dit siffror, blev helt ok :)

Only me sa...

Ja de är riktigt fina :) Det var Henke som spanade in dem och ville åka dit å köpa :D
Ja men det är jättefint med såna som du gjorde :) Nästa år får jag göra såna :D

MammaTill2 sa...

Vad kul att han tittat in dem :) Btw håller med ang hembakade pepparkakor, inte gott. Idag åt jag de godaste köpta peppisarna. Nygårds hette dom, mm klämde i mig flera stycken :-0 ;)

Only me sa...

Ja de köpta är sprödare och ljusår godare. Jasså, var köpte du dem?

MammaTill2 sa...

Det var Lena som hade dom med sig så jag vet inte :-0 Får fråga henne...

Only me sa...

Ålrajjt :)

Trollkatt sa...

Mys! Jag påbörjade det hela lite smått men dog själv när jag upptäckte att ena ljusstaken var just död ;)...vilket förmodligen fixas lätt med lite lampbyten men jag har inte kommit så långt ännu haha. Skitsnygg bild på en skitsnygg kvinna!

Only me sa...

Här pajade en av ljusstakarna när Petter hoppsparkade på väggen och ena ramlade i golvet. Lätt irriterande...
Åh tack <3

Unknown sa...

Skinkan är dödsviktig...fel skinka kan förstöra allt

Snygga ljuslycktor

Kram<3

Only me sa...

Skinkan är julbordets kung ;)

Tack Camilla, de finns på EM :)
Kram <3