måndag 10 november 2014

Lilla leden

Begriper inte varför min rygg ska hålla på att krångla på detta vis?! Har läst lite på nätet och som Jessica tipsade så tror jag det stämmer. Det är en liten picklig jäkla led som kallas SI-leden. Alla symptom stämmer på pricken och jag kan upplysa om att den känns det lilla fanskapet.

Härdade ut nästan hela dagen på jobbet men när det var dax att börja odla och med allt spring som blir då, så valde jag att åka hem. Är ju långsam som en lus på en tjärsticka när det är så ont! Kände mig bara ivägen.
Tog svängen förbi apoteket och köpte Voltaren kapslar och Alvedon. Nu är det inte fullt lika ont längre. Ohhh my, så nice :)

Så byter vi ämne då. Folk. Det finns då tamejfan alla varianter av folk. Varför ska jag alltid drabbas av rötäggen? De som fullkomligt får min mage att knipa. Borde verkligen bli eremit så jag slipper fundera över andra öht.

Nu skriker popcorntarmen så det är väl lika bra att jag tar fram kastrullen på direkten ;)

2 kommentarer:

jessica sa...

Jag säger ju att det är helt galet att den lilla lilla leden kan ställa till med så mkt jäkelskap. Det är några grejjer jag inte kan göra på gymmet, som sätter igång inflammationen direkt. Crosstrainer t ex är en sådan jag måste undvika.

Only me sa...

Ja den gör verkligen helt hysteriskt ont! Det går inte ens beskriva för den som aldrig upplevt det. :(
Ja jag har inte listat ut vad som är orsaken men du minns ju i början av året när jag fick prick såhär efter ett gym-pass. Då styrketränade jag. Får väl försöka ta det lugnt när jag tränar och försiktigt bygga upp musklerna i ryggen för huuuu sån sill jag är där :(