söndag 16 november 2014

Listit

Vilken svordom använder du mest?
- Jävlar och fan skulle jag tro. Helvete är också väl använt.

Äger du en iPod?
- Nej men vi har en iPad.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

- Måste kolla.... 05.45 och 06.00. Måste ha två som jag snoozar om vartannat till 06.12.
Hur många resväskor äger du?
- 1 stor och en kabinväska.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
- I första hand är jag helst hemma med min familj och om energin är rätt, en vän. I sista hand en annan barnfamilj (det blir helt enkelt för mkt stimmande).

När var senast någon stötte på dig?
- Idag. Henke stöter på mig varje dag <3

Vad åt du till middag senast?
- Helstekt fläskytterfile som jag marinerat först och till det en god sås och ugnsrostade rödbetor, morötter och potatis. MUMS!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
- Är fullkomligt övertygad om det.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
- 0642

Är du blyg inför det motsatta könet?
- Nej inte speciellt.

Vilken film kan du alla replikerna till?
-  Ligger inte inne med ett minne som kan minnas så mycket, men jag kommer ihåg ett gäng repliker från Elling (en av mina absoluta favoritfilmer alla kategorier).

Pratar du några andra språk?
- Engelska.

Diskar du din egen disk?

- Ibland. Oftast åker så mycket som möjligt in i diskmaskinen. Det enda som handdiskas här är stekpannan och de dyrare knivarna, allt annat åker in i diskmaskinen.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
- Nej. Jag vill absolut inte bli bjuden över huvud taget. 
Vad har du med dig in på bion?
- Eftersom jag inte orkar sitta still en hel film och mest blir nervös och irriterad så är biobesöken sällsynta. Men de gånger jag går på bio så är den största byttan popcorn viktig. Möjligen köper jag en Loka till men nåt att dricka är inte nödvändigt ;)

Har du en blogg?
- Ehhhh, å vart är du och läser denna lista då tro?! Jävla korkad fråga -_-

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
- Tålamod är nog det viktigaste eftersom jag helt saknar det. Humor är också superviktigt. 

När sov du senast på golvet?
- Det var åratal sen. Minns inte.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
- 8 burkar jag säga men misstänker att jag skulle klara mig med mindre om det var så. 

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
- Ja!

Vad var det senaste du åt?
- Vickningschips

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
- Aldrig i livet!

Tycker du om att krama folk?
- Mina barn, mamma, pappa, syskon och Henke JA. Andra, i regel NEJ. Det finns några ytterst få vänner som jag kan krama men i övrigt ogillar jag kramar.
Äger du en digitalkamera?
- Ja en digital systemkamera.

Vad är du allergisk mot?
- I perioder tvättmedel och sköljmedel med parfym. 

Har du några tvångstankar?
- Nej det tror jag inte.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
- Tror mamma sagt det men jag har glömt det ;)

1 kommentar:

Jessica sa...

vickningschips är ju hur gott som helst!!