onsdag 5 november 2014

Hutter

Frusen! Sitter under min mysfilt i soffan och klapprar med tänderna. Vissa kvällar är jag extra frusen. Tror det blir värre när jag är redigt trött faktiskt.

Höll på att få en liten Bambi i grillen på bilen när vi åkte hem idag. Det hade ju varit ganska ofantastiskt faktiskt. Tack och lov bromsade det arma djuret så hårt att den nästan fick giraffhals och snubblade sig tillbaka till skogs.

Henke sover i lastbilen i natt. Blir tomt i sängen då. I varje fall tills inatt nångång. Petter brukar alltid komma tassande fram på morgonkröken.

Det finaste med att Henke ligger ute är att vi kan äta vad vi vill och idag svullande vi i oss lax med basilikatäcke och pressad potatis. Dööööör så gott!

Här har ni receptet om ni är signa att testa :)

600 gr. laxfilé (kan även vara utan skinn)
1 msk smör (till formen)
2 tomater som kryssas, kokas upp, sköljs i kallt vatten, skalas för att sedan tärnas.
2 dl crème fraiche
1 kruka basilika
1 tsk salt (du kan även salta lite direkt på laxen) 
1 krm svartpeppar
 
Blanda ingredienserna och lägg uppe på laxfilén. In i ugnen på 200 grader i 20-25 minuter.
Serveras gärna med pressad potatis.

Smaskens!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Mmmmmums vad det där låter gott! Jag måste testa det där nån gång. :)

Only me sa...

Ja gör det :) Men förresten! Jag har bjudit dig på det en gång för flera år sedan. I Torvalla :)
Hur som, gott som bara den är det :D

Jennie sa...

Ja jag kommer ju ihåg det, men har glömt bort att göra den :) Höll ju på åt upp allt för alla andra tycks jag minnas :P

Only me sa...

Haha näe då vi korpade åt oss vi med :P