torsdag 9 oktober 2014

Svampar och djurbajsar

I morse tog jag med mig Petter ut i skogen. Drömmen om trattisarna lever ;)
Vi var ute i två timmar och tillslut ville Petter veeeerkligen åka hem. Jag hade lätt kunnat vara kvar flera timmar till.
Hittade massor av svampar. Det var röksvamp, bruna svampar, slemmiga svampar, rosa svampar, trädsvampar, ja kort sagt hur många sorters svampar som helst men inte en endaste liten trattis :( Men jag är säker, jag är dem på spåret!



Hur som helst, skönt var det att vara ute och lufsa i skogen. Lite kyligt, endast 4 grader varmt, och blött, men vi hade klätt oss ordentligt.



Blöt, frusen och sur kille ;)

Såg förresten mängder av olika djurbajsar som vi funderade över. En del var stooooora och andra pytte. En såg ut som det spritsade uppepå cupcakes med ett mosat bär på toppen. Det var harskit, älgskit, flugskit och fanåhansmoster skit.
Tänk så många djur det springer runt i skogen utan att man är medveten. Nog vet väl jag med att det finns djur i skogen men med tanke på all skit som låg överallt så är det jäääävligt många!

Henke har varit gentleman och lagt på vinterostarna på min bil <3 Älsklingen min. Ikväll vräkte det ner snöblandat :( 

I morgon börjar sju dagars jobbande. Har samlat energi idag och det känns hyfsat ok ändå :)

Nu ska jag fortsätta kvällen med gänget i BB :D

Men just ja! Måste ju få stoltsera lite! I det här huset trivs blommorna som bara den! Alla tre orkidéer i hallfönstret ska till att blomma. Även den i köket är på g. Jag har aldrig fått en orkidé att blomma! Hellre tagit kål på dem.

Även mina pelargoner som jag har i köksfönstret har fått blomfnatt. De stod ute i en stor kruka i sommar och jag klarade inte av att slänga dem så jag planterade om dem i tre krukor. Trodde de skulle fisa ihop och kola men de fick fan dåndimpen istället. Möjligen kommer de blomma ihjäl sig för det är verkligen huuuur mkt knoppar som helst! *stolt*




2 kommentarer:

Unknown sa...

Det slutar nog med att du nappar på mitt erbjudande om kantareller :)

Only me sa...

Men det är ju inte jag som plockat dem då och det är inte trattisar :(