fredag 10 oktober 2014

Bara en fredageftermiddag


Vilken jävla eftermiddag! Fick in alla möjliga konstiga prover nu på eftermiddagen. Ibland känner jag mig sååå borta i kolan när det blir då mycket på en och samma dag.
Att mikroskopet bestämde sig för att tacka för sig lagom till min jobbhelg och när de flesta gått för dagen var ju oxå tacknämligt. Att inte ha ett mikroskop på mikrobiologen är som en groda utan ben, hopplös(t).
Tack och lov hade inte L hunnit gå så hon hjälpte mig att få till ett annat mikroskop.

På vägen hem började lampan som indikerar om någon dörr eller bakluckan är öppen att hojta. Den ville ha det till att luckan till skuffen var öppen och jag vet att deb är så stängd som den kan bli. Fick lika igår och jag drämde igen luckjäveln två gånger å ändå indikerade bilen att den var öppen. Hade den varit mer stängd hade jag haft den i baksätet!
Ok om det bara vore för att det är irriterande att ha lampan på instrumentbrädan som lyser och menar på nåt som inte är, men när lyset i bagaget slår av och på som en discolampa så blir man ju både distraherad och irriterad.
Henke fick fixa (såklart, min hjälte).

Nu sitter jag i soffan och mular After Eight. Är tämligen säker på att det kommer bli en lång morgondag på jobbet. 



4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad gott:) även goda att ha på varma mackor med ost...

Only me sa...

Pk... Det lät ju inte helt gott faktiskt ;) choklad och ost?!

Unknown sa...

Ja blandningen var aningen oväntad så att säga. Kom hem för rätt länge sen. Emil och en kompis hade gjort varma mackor. Men den blandningen :) jag har inte testat själv :)

Only me sa...

Hmm låter inget vidare faktiskt ;)