torsdag 23 oktober 2014

Hungry ´n shit

Märks att vintern är här. Inte bara det att snön har vräkt ner så allt är vitt och kladdigt utan min hud är torr som fnöske. Nu är händerna sådär härligt fnasiga och fingertopparna torra. Det känns så jäkla vidrigt att röra på vissa material när det känns som man har hullingar på fingertopparna som lixom fäster som kardborreband. Hänger ni med på hur jag menar?? Som när man drar med fingrarna över till exempel sånt där slinkigt tyg, vad heter det?! Satin?? Fy fasen så otrevligt det känns med fnasiga fingertoppar. Inte för att jag har någonting tillverkat i det materialet men det var det enda jag kom på just i skrivande stund.

Igår fick vi finfrämmande av Sandra och kidsen. Himlarns trivsamt. De käkade middag här och sen hade vi snattermaraton i soffan i några timmar. Varför är man mest i babbeltagen när det är dax att avbryta? Hur som helst så var det väldigt kul att få rå om dem <3



Alltså jag tänker på att äta hela tiden... Att bestämma sig för att lägga om kosten, eller egentligen dra ner på storleken på portionerna, får mitt primitiva jag att reagera som om jag inte kommer få äta alls hädanefter. Det värsta är ju att jag egentligen inte vill göra denna förändring...



Köpte lite Halloween-pynt till Julia idag så nu har hon förvandlat sitt lilla krypin till en krypta med spindlar både här och där. Även Petter fick sitt rum pyntat. Ibland kan faktiskt Julia och Petter hålla sams och ha kul tillsammans. Många är inte gångerna, men rätt som det är.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Det var väldans trevligt att få komma hem till er och mysa. Både jag och kidsen kommer gärna åter snart igen. Stor kram och tack för en mysig kväll.

Only me sa...

Ni är välkomna när ni vill :) Ni får ta med er sovkläderna och stanna över så slipper man avsked för tidigt ;)

Unknown sa...

Typ som den till vänster känner man sig som :) på översta bilden. Va vore livet utan den där roliga och spontana vännen:)

Only me sa...

Hehe ja du är bra lik den ;) Goda galna vänner är de bästa :D