tisdag 21 oktober 2014

Karaktär å sånt

Hoppsan! Ibland kan såna där småtrista kvällar när jag sitter och smådeppar över hur jäkla enformigt och kravfyllt (upplever jag ibland men är dock inte så) mitt liv är helt plötsligt bara tvärvända och hux flux ska två roliga saker hända!

Hade bjudit hem Sandra och kidsen på middag idag men eftersom mitt sms tydligen försvann nånstans i yttre sms-rymden så fick hon det aldrig och ja... Så, i morgon kommer barnen och Sandra och busfröna och äter här :)

Precis när jag och Sandy planerar som bäst kommer ett sms från gostruten Jenny. Hon ville minsann bjuda oss på röding! Åh himmel, jag drunknar i snålvatten! På fredag kväll ska vi dit. Yuuuuum!

Så har jag A-K som jag ska hälsa på. Henne har jag inte bestämt dag med ännu men det måste bli snart!

Skrev ju för några dagar sedan att jag och Henke ska göra lite förändringar vad gäller detta med att skotta in i foderluckorna. Igår var första dagen. Inget godis/snax/kakor/glass mm på vardagar utan endast på lördagar. Sket sig ju på direkten för min del iom att vi hade planeringsdag på jobbet igår och där var det förmiddagsfika (som visserligen inte var några fel på), godis och frukt att knapra på så vi hade något att syssla med under själva planeringen.
Så var det dax för lunch. Trerätters. Ja men fint att vi (jag och Henkidor) bestämt att minska ner storleken på portionerna som varit i storlek passande skogshuggare. Jag åt mig ner i paltkoman. Såklart. Förrätt med både inlagd sill, potatis, ägghalvor (hade ju kunnat räcka med en men ja...), surdegsbröd. Varmrätten var lax med potatis och sås. Storleken på tallrik var som ett mindre flygande tefat. Gott som sjutton, slickade nästan tallriken. Ja och så var det kaffe på maten. Med tillhörande tårta och chokladkaka. Karaktären lös med sin frånvaro och både tårtan och chokladkakan damp ner i tarmen.
Det kändes långt att rulla en trapp uppåt sedan...
Efter lite grupparbetabde och skratt så var det eftermiddagskaffe och otippat nog, mocckarutor modell groteskum gigantum till. Så stora att jag helt ärligt inte känner en enda människa med en trut stor nog att kunna gapa över den (och då kan jag upplysa att jag känner ett gäng folk som är hyfsat stora i käften). 
Klart jag åt upp en till kaffet.

Gårdagens middag blev jättegod och det där med mindre portioner var mycket väl bortglömt.

Jamen då går vi till dagen idag då. Helt ok vad gäller morgonfika och lunch. Sen spårade det ut igen. En jobbarkompis hade bakat till eftermiddagsfikat. Jag är inte så himla storbjuden...
Ikväll har jag ätit ätit och ätit. Det. Finns. Ingen. Botten!!! 
Jag äter och hetsar som om jag är uppfödd med 12 syskon och fått slagits om varenda smula.
Detta blir några jobbiga dagar innan jag detoxat mig så pass att jag inte hungrar efter popcorn, godis, kakor, hårdbröd mm mm :(




Nu ska jag ringa farfar och kolla läget och sen ska jag tänka på nåt gott och titta på BB.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hahahha åh vad jag känner ihen mig xD sådär blir det jämt för mig när Jah bestämmer mig för att lägga av med svullandet. Det är som att det är en förbannelse som sätter igång iom att jag uttalar orden och vips så äter jag fan ÄNNU mer än jag gjorde inann. Magiskt. Men du kan ju skylla på att det var ju inte DITT fel att det dukades fran en massa smask som du var tvungen att vräka i dig av. ;) det var ju inte du som handlade det, så det så, då gills det inte. :P

Unknown sa...

Hade en bit tårta kvar. O den fick ju såklart inte bli förstörd. Sen lite hemgjord jordgubbskräm. O nu godis... Å jag som ska på hälsoundersökning i morgon. Undras hur det ska gå månne?!?! :)

Only me sa...

Hahaha ja Jennie det är ju helt otroligt hur man är funtad. xD Åh vilken bra ursäkt! Det är klart att det inte gills :D

Hehe undras om vi är syskon syrran ;) Vore dumt att slänga nåt ;P