lördag 4 oktober 2014

Höstfix och sol

Ännu så länge har denna dag verkligen levererat!
Årets sista torkning ute hänger och vajar i vinden. Ännu en sak jag kommer sakna med sommaren. Att hänga tvätten ute.

Julia har hjälpt mig ställa undan utemöbler, förvaringslådan, krukor och annat i förrådet. Sen tog barnen och jag en tur i skogen och plockade granris som vi ska ha i krukan med ljung. 

Vädret har varit precis huuuur härligt som helst! Efter utepyssel med rensning i rabatt, rensat pallkragar, ställt undan för vinterförvaring så satt jag på bron och lapade sol en timme. Det var så pass varmt att jag rullade upp byxbenen och tröjärmarna så de fick sol på sig. Det gäller att tanka den energi som går. Dessa fina dagar är utrotningshotade nu.

Här har ni lite att glåma på. Kvalitet som korsstygnssydda tavlor men de är tagna med mobilen. 




































Inga kommentarer: