onsdag 29 oktober 2014

Mmmmm

Läste en intressant notis om mjölk och mjölkdrickande i Expressen nyss. Kände genast att jag ville dela och hurra. Sen kom jag på att näe, jag orkar inte försvara min inställning till mjölkdrickande från rabiata svenskar som häller i sig mjölk för att få starka ben. Skitsnack anser jag då man gott och väl får i sig tillräckligt m kalcium genom sin normala kost om man nu inte helt uteslutit mjölkprodukter o ost ur maten.
Jag dricker mjölk men helst inte. Det känns onaturligt att hälla i sig. Till mat är vatten det bästa att dricka.

Så nu har jag fått ur mig lite ;)


3 kommentarer:

Jennie sa...

Härligt! Jag dricker aldrig mjölk, däremot lever jag på ost :P

Jessica sa...

Har inte druckit en droppe mjölk sedan vi gick i klass 5

Trollkatt sa...

Bra där! Folk är ju helt rabiata, både med mjölkdrickande och köttätande. Det finns alternativ som funkar och i vissa fall är ännu bättre till och med.