söndag 26 oktober 2014

Helgen i korthet

Hade ett inlägg påbörjat från i fredags men det blev aldrig färdigskrivet. Vi var ju bortbjudna på middag hos Jenny och Dan och det var så fantastiskt trivsamt så vi kom inte därifrån förrän sent. 
Maten var goooood! Röding i het gräddsås och hemgjort potatismos. Jäklar i min lilla låda vad vi åt! 
Hade kunnat stanna hela natten och fortsatt surra för det var så himla mysigt och kul men Petter den lille kanaljen dormade av i soffan vid 21.30 så då var det läge att tänka på hemresa.

Lille Attakk

Jenny <3

Dan

Igår var vi på öppet hus på Torsta. Fick en rundtur i ladugården. Där fanns Urgulliga små kalvar som jag gärna gullat mer med, kossor som slickade mig på ryggen, en ko som hade dålig höft och knappt kunde stå och som fick mitt hjärta att blöda och ögon att tåras. Jag gillar kossor och jag gillar ladugård å så men jag är helt och hållet för blödig för att klara av att se djur ha ont, gå till slakt, ha sår mm mm och oundvikligen blir det så. 

Prepp inför besök hos kor och kalvar











Efter Torsta åkte vi till Stor-Petter och hälsade på. Himmel så fint de bor mes fantastisk utsikt över Storsjön. Henke köpte med fikabröd så vi svullande som regelrätta svin ;)

Henke kommer mörda mig nu ;)



StorPetter och LillPetter

Tyvärr blev det för mycket för mig med både Torsta och besök vilket resulterade i en trötthet som inte går beskriva i ord. Tappade all lust att göra någonting alls och därför slutade eftermiddagen lite sisådär. Somnade som en sten när vi kom hem.

Idag har vi städat och nu ikväll hälsade jag på hos A-K. Hur trivsamt som helst. Det fanns mängder av saker att prata om såklart. Även där kändes tiden för kort! Fan att det alltid ska vara så! Vi får se till att dejta snart igen <3


Inga kommentarer: