lördag 18 oktober 2014

Gäster och slankare linje

Ikväll har vi haft goa familjen Norbäck på middag <3 Så himla himla kul att träffa dem. 
Fick en himla massa plus-energi av deras sällskap och nu är jag superglad :)

Tog några bilder men att ta kort med mobilen i dåligt ljus ger ju bildkvalitet i klass med om jag själv skulle ritat. Så dåligt!



Från en rolig sak till en lite tråkigare.
Jag och Henke ska göra en förändring. Båda behöver loosa vikt och kanske skaffa oss några muskler. På slutet (eller kanske senaste halvåret) har vi ohämmat smort kråset både vad gäller portioner av mat, typ Obelix-size, men även godis, glass, snax, you name it. Bedrövligt!

Så, vi ska införa lördagsmys. På lördagar endast skall vi få äta snax å snarra. Sådant skall inte finnas hmemma på vardagar.
Sen skall portionerna minskas. 
Utöver det skall vi få till nån form av vardagsmotion. Om vi klarar dessa förändringar så borde vi vara en liten bit på väg, eller hur?! ;)

Jag vill gärna införa mer ekologiskt och närproducerat. Nötkött har jag bokat. Kommer beställa fler Glada lådor. 

Kan ni förstå att från den bryggan hoppade jag i plurret för bara tre månader sen :( 
Se så kallt och hemskt det är nu.





Inga kommentarer: