lördag 19 september 2015

Vaknat på fel sida

Men huvvaligen, idag är humöret svajigt det må jag då säga. Är glad att alla i familjen åkt hemifrån så de slipper vara uppe i mig. 
Vaknade rejält på fel sida om man säger så. Orsaken är glasklar men absolut inget som jag tänker skriva ut vare sig här eller någon annanstans då saker och ting som sägs eller ens tänks tycks kunna spridas fort nog i denna lilla kommun. Så nej, jag håller käft, knyter näven i fickan, svär och hatar. I tysthet! Måtte saker gå så som jag vill nån jävla gång nudå. Innan jag får ett regelrätt rabiesutbrott på kuppen.

Anyways, Henke, Petter och U åkte till Ramsele för att nörda med andra, företrädesvis XY-kromosom människor. Lastbilar, motorer, traktorer och fan å hans ettriga lilla moster vet vad de kommer glåma på. Är glad att jag slipper. 
Vädret är redigt deprimerande. Pissregn och orkanvindar. Tänker med andra ord inte plocka några lingon idag. Tänkte städa och plocka lite istället men allt känns så jäkla jobbigt och tungsamt idag.

Julia åkte till stan för att hänga med en kompis. Bra att hon söker sig ut från rummet nångång emellanåt. 

Några timmar senare...

Fick tillslut till att dammtorka, dammsuga och städa toan. Det tog emot så jag ville skrika men nu är det gjort!
I övrigt så gjorde jag en fantastisk söndagsstek som vi avnjöt när övriga familjemedlemmar kommit hem.
Det tar sina timmar att steka så köttet faller isär och skyn tar oxå en jävla tid att reducera till en krämig såsbas, men såååååå värt all tid! Mums så gott det blev!

Det är bra tur att vi har som princip att äta ordentliga middagar (jo visst, ibland blir det ju en pizza eller nåt annat skit men inte ofta) för min lunch var ju inget att hurra för...

Lunchen

Funderar på om det finns nån bra film att glo på ikväll. Kanske hyra en rent av ;)

Inga kommentarer: