söndag 6 september 2015

Orytmisk

Nåt är helt fel i min rytm! Vaknade kl 6 i morse!!! Helt seriöst. Det var inte den tiden jag ville kliva upp, det kan jag upplysa om. Men, det spelade ingen roll hur jag än försökte somna om. Det gick inte. Halv 8 var det ingen mening att fortsätta utan helt enkelt ge upp, inse det omöjliga, att på en helgdag och Petterfri morgon vakna före tuppen.

Har i varje fall fått en hel del gjort även idag :) 
Klockan nio åkte vi in mot stan för att veckohandla och eftersom vi ändå tog Gena passade jag på att tanka (får ångest varje gång jag måste tanka pga en fadäs i mitt körkorts tidiga dagar) när jag ändå hade moraliskt stöd och sen fick hon sig en omgång i biltvätten :)

Eftersom Petter plupp blir sur som en citron om man hämtar honom för tidigt hos Momma o U så passade vi övriga tre på att rensa våra garderober. Nu tror jag alla fyra behöver fylla på för himmel sån massa kläder och skor som dels åkte rakt ner i en sopsäck men även en väldig massa fina kläder, jackor, Gneis-lurv, gummistövlar mm mm som packades och ska skickas till flyktingarna  som tagit sig till Grekland.  Älskar såna typer av välgörenhet. Där man kan bidra direkt utan att mer än hälften av donationen går till administration och andra "kostnader".

Eftersom huset är städat och fräscht så köpte jag två buketter med rosor att ha på köksbordet :) det är så fint med färska blommor. 


Hoppas de håller formen några dagar nudå :)

Fick till ett surdegsbröd idag. Det smakade väldigt gott men jag har en låååång väg kvar innan jag behärskar det här med surdegsbak... Lyckas icke med det svampiga och håliga innanmätet ännu. Men det kommer väl ;)



Nu ska vi kika på ett avsnitt på en ny serie vi börjat följa på Netflix. Line of duty heter den och verkar riktigt lovande :)

Åhhh vad jag ser fram emot torsdag! Det ska bli så himla kul! Dagarna får gärna rusa fram nu :)


5 kommentarer:

Jennie sa...

Jag har för mig att du berättat om tankningFadäden, meb nu kommer jag inte ihåg?

Only me sa...

Haha men det var första tankningen jag skulle göra efter att jag tagit körkortet. Skulle tanka på OK körfältet. Ställer mig vid en pump, gör allt klart med tanklock, betalkort mm mm och stoppar in slangen i hålet. Inget kommer! Byter pump, fortfarande inget. Dör på plats medan killarna på macken står med tefatsögon och glor som om de aldrig sett folk tanka :(
Fick tillslut gå in ocv be om hjälp.
Har fortfarande ångest över tankningen :(

Jennie sa...

Men huffas :(
Jag gillar inte heller att tanka, trots att kag kan tanka flera ggr per dag och flera olika bilar ibland när jag jobbar. Det är nåt ångestladdat med det där. Hatar när pumparna jävlas och kan ibland bara åka därifrån och istället komma tillbaka senare och ta en annan pump. :P min egen bil går på ångorna varje gång innan jag ids tanka den.

Only me sa...

Skönt att höra att till och med du våndas. Du kör ju så mkt bil :) kanske beror lite på vår fobi för folk som glor? Eller vår TRO att folk inte har annat att göra än glo på oss ;)

Jennie sa...

Ja det kan det ju faktiskt vara, det har jag inte tänkt på. :P