torsdag 3 september 2015

Förstår inte

Usch, jag blir helt ärligt jävligt ledsen och upprörd över alla bilder på döda barn som folk delar på Facebook. På fullaste allvar! Det måste väl finnas andra sätt att visa sitt medlidande? Jag förstår verkligen inte hur man kan tycka att det är ok att dela bilder på döda människor och tycka att det är ok "bara" för att de drabbats av något fruktansvärt och att det de utsätts för är fullkomligt förkastligt. Men jag tycker ändå inte att det är rätt att dela dessa bilder. 
Mitt hjärta blöder för dessa människor. Jag skäms över att ha det så pass bra och jag skäms tameigfan över att vara människa när jag tänker på hur jävla grymma vi kan vara mot varandra. Hur är man funtad när man bara ser till pengar? När ett människoliv inte har något värde? När man inte har nog med empati i kroppen för att känna med andra människor. Jag förstår inte :(


2 kommentarer:

Jennie sa...

Men för faaaan... Jag skrev en kommentar men så tryckte jag på logga ut på Googlekontot här nere där man väljer hur man ska kommentera och allt försvann ;( så drygt att man inte kan spara namn och webbadress utan måste skeiva in det varje gång. I-landsproblem riktigt och väldigt passande till det här inlägget. ;)

Jag skrev nåt i stil med:

Ja det är helt fruktansvärt och otroligt att det ser ut såhär ute i världen. Vi ska vara djupt tacksamma över att vi föddes just här och har hela familjen nära. <3

Jag mår också fruktansvärt dåligt över bilden på det drunknade barnet, jag blir så illa berörd och ledsen. Det är sån stor skillnad nu mot innan jag fick barn dessutom, självklart tyckte jag sådana bilder var hemska även innan, men nu är det panik- och skräckkönslor nästan som kommer för på nåt vis placerar jag Linnéa i den där situationen. Och det är väl det som är meningen gissar jag.

Only me sa...

Jo visat är meningen att få folk att öppna ögonen men jag tycker det är mest makabert faktiskt. Respekten för den döda är ju helt borta.
Värre är ändå att det gått så jävla långt att man måste ta till såna hör makaberheter för att få folk att öppna ögonen! Är vi så jävla egocentriska att vi inte kan ta till oss hur vidrigt andra människor blir behandlade utan stt få se dylika bilder. Såååå sorgligt, så tragiskt :(

Känner som du, man sätter sitt egna barn i situationen och mår dåligt över att det kunde varit dem <3