torsdag 3 september 2015

Annoyed

Alltså ibland behövs inte mycket för att jag helt ska tappa besinningen. Hade just poppat en full skål med fantastiska popcorn och satt mig i soffan för att löka. Surfar runt i mobilen och sitter som bäst och chattar med en vän när den dör som en direkt följd av för lite stret. Men nå så djävulskt vad irriterande! Surnade ihop en sväng och kom på den briljanta iden att jag tar den där äppeldatorn som jag avskyr och surfa vidare på den, men vad tror ni händer då? Jo, jag stöter till skålen med nypoppade popcorn som jag strategiskt nog ställt på soffkanten så den välter omkull och endast fem ynka popcorn blir kvar i botten. Det allra värsta med alltihop är att jag inte kan poppa mer eftersom oljan tog slut. Ibland blir jag så less på att helt sakna kroppsuppfattning. Att jag inte tycks lära mig hur stor jag är eller var jag har mina tentakler hur jävla gammal jag än blir. Sjukt störigt. Bara därför var dessa popcorn bland de bästa jag fått till (det tycker jag varje gång iof ;) )

Nu tänker jag glo på Blodline och sen ladda för skivstångspass i morgon bitti :D

6 kommentarer:

Patricia sa...

Skickar en kram. Sånt där händer precis när man behöver det som minst!!!

Only me sa...

Hhahaha tack goa Patricia <3
Kram!

Jennie sa...

Hahaha jaaa det där känns igen alltför väl, fy fan så jag kan hetta när det händer. Som att det gör nån skillnad att läxa upp sig själv liksom xP måste poppa popcorn nån dag, har en påse i skafferiet som väntat lääänge, micron bränner bara sönder popcornen hur försiktig jag än är, vad använder du för olja? Funkar olivolja?

Only me sa...

Hahahaha visst blir man förbannad på sig själv! Jävlars skit! xD
Använder aldrig micropopcorn. Kör på en kastrull med vid botten, täck med rapsolja (olivolja smakar för mkt tycker jag och är dessutom inte lämplig att hetta upp så som den blir när man poppar popcorn). Sen lägger jag i popcorn i botten så det precis täcker. Vrider plattan på Max och skakar om emellanåt. När första kärnan poppat lägger jag på locket och vrider av värmen helt. Sen sköter det sig självt. Ta av kastrullen när det är ett par sekunder mellan poppen :)

Jennie sa...

Jo jag har poppat i kastrull en gång förr ur den där påsen, men det var urlänge sen, innan vi flyttade, så den är kanske för gammal :-o det måste vara nåt knas med micron eftersom de alltid bränts i den när jag hjort micropoocorn, inte i nån annan micro. Har bara olivolja hemma, synd ;(

Only me sa...

Nä nog tror jag de är ok än :)
Jag har nog aldrig gjort micropopcorn som inte bränts i olika grader i micro. Det måste vara omöjligt att få till bra micropopcorn xD