fredag 11 september 2015

Ännu är det inte fredag för mig

Önskar att jag kunde säga "Yay! Det är fredag, äntligen helg" men ne :( Jag får vackert vänta tills på söndag eftermiddag med dylika glädjetjut.

Inledde jobbhelgen med skivstångspasset i morse :) Så skönt! Denna gång gick det mycket bättre än förra veckan. Kände mig starkare och mer på gång. Fantastiskt!
Har ju minne som en morot så givetvis kom jag inte ihåg hur mkt vikt jag la på förra veckan vilket resulterade i på gränsen till plågsamt tungt i bicepslåten ;) Men det är lite smygskönt när musklerna bränner och man får blodsmak. Samtidigt som jag egentligen bara skulle vilja lägga mig ner och dö en smula.

För att återkoppla lite till gårdagens inlägg med ultraljudsbilder och så. Min tanke med att lägga ultraljudsbilderna och så sist i inlägget var för att jag faktiskt inte hade som plan att outa graviditeten på Facebook. Det är ingen hemlighet att vi väntar barn men jag anser inte att det angår alla jag har som vänner på fb. Har medvetet valt att hålla låg profil.
Men, för en gångs skull valde fb att lägga en av ultraljudsbilderna som presentationsbild till inlägget i länken på fb. Vanligtvis läggs inläggets första bild upp, inte den sista.
Men visst, det är kul med alla lyckönskningar osv. Tack!

Just nu håller vi tummarna för att turen är på vår sida. Vore verkligen skönt om vissa saker gick i lås lite smidigt så att det i lugn och ro går att luta sig tillbaka och planera.


Ha en skön fredagskväll folkens :)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Kanske är så att du importerade den ultraljudsbilden först till bloggen? Ibland väljer ju Fb ut bild på så vis och inte nödvändigtvis den som ligger först i själva inlägget?

Jag vet jag kan välja det på min blogg, hur Fb ska välja själva länkbilden, det är förvisso Wordpress då men det kan ju vara samma princip.

Only me sa...

Nä jag la in bilderna eftersom jag skrev. I appen får man inte så många val ;)
Men nåt hände. Spelar ju iof inte såååå himla stor roll egentligen ;)