lördag 5 september 2015

Mycket gjort

Jisses vilken dag! Har verkligen fått massor gjort idag. Vaknade av mig själv strax efter 8 i morse, smått förvirrad av att jag faktiskt vakande utan att någon stod med en trumpet i örat på mig och tjöt. Brukar normalt inte vakna av mig själv ;)

Vissa fortsatte dra sig när jag klev upp ;)

Vid 9.30 började jag städa. Började med toan där jag även putsade fönstret. Henke putsade fönstren i resten av huset eftersom de där 8-benta monstren med äckliga kroppar och huggtänder lever i större mängd runt detta hus än det finns människor i Kina. Äckeljävelkryp! Önskar livet ur varenda en av dem. Faktiskt, och jag har inte ens dåligt samvete över det.

Inte nog med att hela huset är tokstädat så är alla krukor med blommor, tomaterplantor, gurkplantor och ärtplantor med med mera som stått ute bortforslade. Likaså är alla rotsaker skördade och pallkragarna med dess innehåll bortplockade och även de bortforslade. Så SKÖNT! Nu är det inget kvar att stå i ute och inne ser det åtminstone hyfsat ut (kan ju aldrig bli tipptopp här). 



Två magra purjolökar fick jag till ;) hahaha

I morgon ska vi rensa garderober och sortera sådant som vi ska skänka till Vi gör vad vi kan. Finns nog en hel del som kan åka iväg faktiskt :)

Petter sover hos mamma och U i natt. Han hade själv pratat med momman och bestämt så vi fick ju lyda då ;) Den nya cykeln han fick igår som han är så jäkla glad över att han redan vid 5.30 i morse skulle ut och hoja på skulle givetvis med när Henke körde iväg honom.

Eftersom vi jobbat som små svin hela dagen och till långt in på kvällen så blev det aldrig någon middag lagad här idag. Såna här dagar är man lite extra värd att äta ute. Så vi packade in oss (jag, Julia och Henke) i bilen och for in till stan. Siktet inställt på Vezzo. Har sett bilder på pizzorna och var ivrig att testa. Alla tre var det förresten :)
Men herregud sån jävla besvikelse! Jättesnygga pizzor, verkligen, men de smakade ingenting. Det var den mest ointressanta pizza jag ätit faktiskt. 
Restaurangen var fräsch men inte det minsta trivsam att vara i. Hög ljudnivå, hög musik, stimmigt och gyttrigt. För en sån som mig som får panik när jag tror att alla glor på mig var det rena rama öknen. Så nä, det kommer inte bli fler gånger till Vezzo


Nu har vi landat hemma. Mörkret har fallit utanför och runtom i rummet brinner ljus. Faktiskt riktigt mysigt. :) Ska se om jag och mannen med sämst filmsmak alla kategorier kan enas om något att se på innan vi gör kväll ;)

2 kommentarer:

Trollkatt sa...

Åh, grymt avundsjuk på dina odlingar!!! :-D

Only me sa...

Haha men tack :) Ja, det är så kul att få dra upp det man själv sått från frö och sätta tänderna i. Det är verkligen det :D