måndag 28 september 2015

Skrattattack delux

Man måste ju älska de där attackerna av skratta-tills-man-gråter-och-ylar attackerna xD
Fick nyss en sån. Tårarna sprutade och det gick inte prata utan att skrika ut orden i hög hastighet och därefter fortsätta skratta tills tårar och snor sprutar.
Egentligen var anledningen inte roligare än att kranen i köket fått en liten spricka där vattnet kommer ut så det står en liten men ändå fullt-tillräcklig-för-att-blöta-ner hela-köket-stråle rakt ut. Det roliga var egentligen att det aldrig händer mig utan bara Henke och Julia.
Och egentligen var det inte kul över huvud taget, men jag är trött som en tok och då kan det ju bli sådär extremt.

I vilket fall som helst så fick jag ett infall att släpa med mig Julia ut i bärskogen och plocka lite lingon. Himmel så mycket det finns! Helt galet!
Vi plockade 3 kg på under en timme :)
Nu är de rensade och förpackade kilovis i frysen. Underbart!

~Paus för att skala en morot~

Tänkte att jag skulle tränat i morse men jag känner mig verkligen inte pigg just nu. Kroppen känns tung och hela jag är trött och seg. Struntar i träningen och hoppas på att återuppta den när jag känner mig lite piggare :)

Lunchade med min goa lilla syster idag <3 Riktigt mysigt och trivsamt att ha en stund bara hon och jag. 
Åt en helt vansinnigt god laxsoppa med fänkål. Ååååååg vad gott!!! Önskar jag hade receptet ;)

Missade den där blodmånen som var i natt. Trynade som en liten gris när den visade sig. Typiskt, 19 år till nästa gång ;)

Synd att min mobilkamera inte är mkt att hurra för annars hade kanske månen som sken så vackert över älven när jag och Julia kom från skogen blivit bra på bild.
Nu får ni hålla tillgodo med en virkad bild presterad av min mobilkamera ;)




4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det var så mysigt att bara sitta en stund och surra :)

Only me sa...

Ja verkligen :) Vi får göra om det :)

Unknown sa...

Det ska vi verkligen göra:). Nära också att mötas nu :)

Jennie sa...

Haha, virkad bild xD

Åh det är så jävla härligt med såna skrattattacker! Samtidigt svinjobbigt för hela trynet Och kroppen förvrids ju nästan i kramper :P