söndag 27 september 2015

Händelser

Ojojoj här händer det grejer! Därav min frånvaro. Har inte tid att formulera några ord här och kommer nog inte ha det framöver heller :)

Dem 1:a november flyttar vi. Japp, så blev det. Vi återvänder till Torvalla och denna gång kommer vi bo såååååå jäkla bra! Barnen är supersuperglada och det är viktigast. En stor anledning är just barnen. Julia har levt enormt isolerat här och denna flytt kommer innebära en frihet som hon inte alls har nu.
Petter trivs inte helt bra på sin nuvarande skola så det blir bra för honom att komma tillbaka dit han känner sig trygg och där han har vänner han växt upp med.

Igår tog jag och Henke en tur till Ikea för att köpa ett par skåp till vardagsrummet. Det blev även en varsin byrå till barnen när vi ändå var i gång. I övrigt var det inte mkt mer som inhandlades. På mindre än 1.5 timme var Ikea avklarat och en tur till Media markt stod på tur (yay.... :/ ). Syftet var att kolla priser på diskmaskiner.
Sen fick vi på Babyproffsen och kollade på barnvagn. 

Himmel så dyrt! Vi hittade en vagn som vi ville ha och fick hjälp att räkna ut vad den skulle kosta. Vi skulle få ge över 11000:- för den o_O
Jag kan säga att jag fick magknip och rännskita bara av att tänka tanken. Jag har hela tiden sagt att vi kan köpa en begagnad vagn men mr H ville prompt köpa ny.
När vi kom hem gick jag ut på blocket och sökte. Hittade på pricken en sån vi ville ha, nästan helt oanvänd men inte fabriksny utan begagnad. För halva priset! Så, nu är vagnen köpt och betald!

Här är den finingen :)


Anyways, nyss sålde vi den vita skänken som vi slipade och målade förra sommaren. Den fick inte plats i vårt nya hem och behövde därför ny bostad :)
Känns skönt att göra sig av med lite saker innan flytten. Även soffan och bordet på övervåningen skall säljas liksom kökssoffan. 
Har säkert massa annat jox som skulle kunna åka men ännu har vi inte hunnit så långt i vår packning :)

Känner mig så himla nöjd och tillfreds nu! Allt kommer bli så himla bra!

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Så klokt att göra det som känns rätt! Lycka till med allt!

Only me sa...

Tack vännen :)

Jennie sa...

Det är så otroligt sjuka priser på barnvagnar så jag blev helt brydd när jag satte mig och kollade innan Linnéa kom! :-O vilken himla tur att ni hittade en begagnad, ser jättefin ut :)

Only me sa...

Ja herregud det är ju rena rama rånet! Det är ju fantasipriser. Och folk bara betalar.
Jo jag kollade runt för jag ville inte pröjsa så mkt för en vagn! Längtar tills vi får hem denna :)