tisdag 15 september 2015

Sjusovning och vänhäng

Som vilken helg som helst har ju även denna gått huuuuur fort som helst :/ 

Började morgonen med en försovning delux -.- Suck alltså!
Vaknade 25 minuter innan Petters skolskjuts skulle komma. Fullkomligt virrig i kolan sprang jag runt och fattade noll några minuter innan jag samlat ihop mig och insett att det ändå var helt ok med tid. Petter hann med både att få på kläderna, äta frukost och alla andra morgongrejer och på det hann vi ändå få stå ute och vänta flera minuter :D Känns som vi är lite småsläkt med Stålmannen såna här gånger ;) Snabbast i världen lixom xD
Det som irriterar mig är att jag vaknade kl 6 av att Petter fjompade runt i sängen och snodde täcket, kudden, sparkades mm och sa till om att vi skulle sova en stund till. Sen somnade jag till, oturligt nog med tanke på att min mobil låg och dog. Tyckte jag hörde larmet tuta till, dödsskriket kanske ?! men somnade om i samma sekund som jag tänkte det.
I natt kommer luren ligga på laddning, thats for sure.

Hade medan telefonen var död fått sms från Magda som ville komma till Fjäl och sällskapa mig <3 
Strax före 9 kom mitt finfrämmande. Vi steppade i finstövlan och trampade ut i skogen på bärjakt.
Vi lyckades mycket bra, ca 5 liter lingon var plockade, resande och klara 1.5 timme senare :)
Till på köpet hade vi riktigt kul! 
Känns som det var evigheter sen vi sågs bara hon och jag :) Fantastiskt kul!

Mitt skogsrå <3


Resterande dag har gått i någon form av seglunk. Kokade gulaschsoppa och bakade banankaka mellan sittningarna i soffan ;) Soft och skön dag med andra ord!

Till helgen vankas mer bärplockning på lördagen eftersom jag blir själv över dagen. Grabbarna ska på den årliga lastbilstutställningen/träffen i Ramsele. Jag blir bara gnällig på såna tillställningar och var inte önskvärd som sällskap ahahahaha.
Kanske kan jag lura med mig Grodan utmed bärplockaren :)

På söndag tänker jag umgås med barnen . Bio och popcorn är min plan. Henke får hitta på nåt på egen hand så vi tre får ha egentid :) Kul!

I morgon är det halvlek :D
Dagens magbild :) hahaha tofflorn xD

Inga kommentarer: