måndag 14 september 2015

Ledig dag

Härlig ledig dag! Steg upp strax före 7 med Petter och fikade frukost. Idag var hans första dag att åka skolskjuts och han var mycket förväntansfull :) 
Känns jättekonstigt att inte ha honom hemma när jag är ledig. O_O

Fick i varje fall lite gjort. Bäddade rent i vår säng och Petters säng (Julia sköter sitt rum själv), dammtorkade överallt, städat toan, dammsugit och skurat golven. Ja å så tvättat allt och vikt det :)
Älskar såna här dagar! När det blir saker gjorda så jag kan dänga ner arslet på kvällen och känna mig nöjd.
Så ikväll är jag mycket nöjd! 





I morgon ska jag trippa ut på lingonjakt :) Det och försöka ta det lugnt ;) Är liksom dålig på att bara ligga i soffan och slöa. 
Tänker i varje fall inte åka från gården över huvud taget. :)

Det är så mysigt att känna Lill-knoen sprattla runt <3 Det är verkligen mysigt att vara gravid :)
Har lite svårt att greppa att vi kommer ha en liten bebis om bara några månader. När vi tittade på bebiskläder förra helgen så kändes det som jag kollade på dem för någon annans räkning. Jag har liksom inte hängt med alls på denna resa. Konstigt! Tiden går så sjukt fort! På onsdag har vi gått halva tiden. 
Samtidigt är det skönt att inte känna den där oron ocv stressen som jag gjorde med Petter och Julia. Jag är mycket lugnare denna gång. Känner inte alls nån stress över allt vi behöver och hur vi ska hinna. :) Vi har ju bestämt vad vi ska ha och vad vi ska köpa så det är ingen hets :D

Åh himmel! Tittar på ett program på 3:an som är så jäääääkla kul! Hoppas det smakar heter det och det går kort ut på att det är fyra minst sagt originella individer som ska laga mat. De får inte provsmaka och när de sedan ska poängsätta varandra får de på sig en ögonbindel. Helt sjukt kul att titta på xD

På tal om roligt; 
Min humor xD

Inga kommentarer: