onsdag 2 september 2015

Hur gör man?

Egentligen vill jag skriva, jag vill ha mina tankar på pränt för jag tycker om att kunna gå tillbaka och minnas. Men jag har tappat stinget. Tappat orden. Hur sjutton gjorde jag?! Jag vill att det jag skriver speglar den här ständigt skenande hjärnan som i princip aldrig lugnar ner sig utan tänker miljoner tankar på samma gång. Den är ju hyfsat dråplig, rolig och helt vansinnig. Det är ju det jag vill formulera i ord.
Men jag har tappat det :(

Anyways, kan inte precis påstå att livet står still och är innehållslöst bara för att jag inte berättar om varenda lilla fjärt jag släpper. Tvärtom händer det saker bra precis varenda dag :)

Julia har börjat gymnasiet. När hon växte upp och blev halvvuxen vet jag inte men helt plötsligt är hon ju för sjutton en självständig kvinna som givetvis aldrig kommer få flytta hemifrån och som alltid kommer vara min lilla Groda <3

Sen har vi Petter, lillsprätten, som började förskolan i samma veva som syrran började gymnasiet. 
Killen som var stensur på läraren och när jag frågade om varför fick svaret "han bestämmer allt!". Detta är killen som inte är mogen för fem öre och som i allra högsta grad behöver det här året för att förstå vad det innebär att gå i skolan.
Det funkar ju inte att äta sin banan precis prick nu bara för man är sugen, rita en teckning, bygga med lego. Skola innebär bestämda tider. Även det något han irriterat sig på. Varför måste man börja så tidigt? Man borde få börja när man vill... Ja, vad ska jag säga?! Har vi närt en framtida anarkist tro?


Förutom att få vardagen att gå ihop med allt vad det innebär så har jag ägnat mig åt en hel del sånt här:


Försöker träna en halvtimme varje dag innan jobbet. Min rygg känns mkt bättre ocv stabilare och jag får sån jäkla skön energi efteråt :) 
Dock blir det en vilodag i morgon eftersom mitt bäcken sa nej efter två mornars pw i hög fart med mkt lutning. På fredag morgon har jag anmält mig till höstens första skivstångspass så en taktikvila i morgon passar bra :)

I övrigt är hösten här. Det innebär bärplockning och att få skörda mina goda morötter, palsternackor och rödbetor :D Fantastiskt!

Slut!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Herregud, gymnasiet!? �� *glosögonsmiley* om den inte syns.
Men du skriver ju hur bra som helst! Alltid kul att läsa din blogg, blev ju skitglad när det äntligen dök upp ett inlägg igen. :D <3

Only me sa...

Hahaha ja fy fan GYMNASIET! Fattar du hur gammal det gör mig?! Gammuven lixom xD (ser inte smileyn btw)
Awww tack :D <3

Trollkatt sa...

Men helvete vad mycket du hunnit skriva nudå!!! :-D haha, jag som tyckte jag var så duktig att trots allt gå in varje dag och kolla missade det nu på slutet helt tydligt.

Ja de växer upp fort de små asen! Och vissa skaffar barn innan 20....(fnöh)...på andra sidan jordklotet. Hur som, så innan man vet ordet av så är man jämngammal med de man tyckte var små glin nyss ;).

Only me sa...

Hahahaha jamen då hade du ju lite att läsa ju ;)

Ja de växer och blir stora jävligt så fort. Knäppt för själv åldras man ju inte o_O ahahahaha