torsdag 19 februari 2015

Spring i ben och spring (engelska) i luften

Vilken knepig vinter vi har. Nu finns snart inte en grutta snö kvar här hemma. Vägen är i det närmaste bar och lägdorna är täckta med  vatten. Tinat vatten alltså, inte i vit pulverform.
Tog premiärturen i mina springskor som jag köpte för *harkel* 2.5 år sedan... Såååå härligt lätta och jäsiken som det sprallade i benen att bara rusa! Musiken gjorde ju inte den längtan mindre precis ;) "råkade" faktiskt springa lite granna... Tänkte för övrigt hela tiden på att spänna den där muskeln som jag har i läxa att bekanta mig med. Tror jag har koll på den nu och kan spänna den helt utan att först hosta till för att hitta den (den hittas nämligen lättast om man hostar till, då spänns den). Så ja, jag tränar på. Sen är jag ju dum som en gås som inte lyssnar på vad naprapaten säger, jag vet, MEN det är inte så jävla enkelt att bromsa sig själv alla gånger. Så det så.

Ser ni räven?! Såg tre st på samma promenad i måndags :)

Känns som varenda en runtomkring blir sjuka. Kommer jag/vi klara oss är en stilla undran. Petter har hostat sedan i söndags och det blir inte bättre. Hoppas han slipper bli sjuk. Jag har inte heller någon lust att bli sjuk faktiskt. Enligt säkra källor på jobbet (de som analyserar de proverna alltså) så är det både influensa och calici (vinterkräksjuka) i omlopp nu. Sweet, är det inte det ena så är det det andra lixom ;)

Ser fram emot lördag. Då är det Amanda-tid för mig :) Lite skvaller, skrattande och uppfräschning av håret. Ska bli så härligt! Har lite svårigheter att få ihop dagen egentligen. Tiden med Amanda är bokad sedan mycket länge och inte tänkte väl jag på att käre vännen Christer kliver in i något mer mogen ålder just den dagen. Så, vi är dit bjudna på fika och firande. 40 år minsann ;)
På kvällen ska vi få hem Erik på middag. Så, lördag blir i sanning en redigt fulltjåkad dag så middagen får jag påbörja redan i morgon kväll :D

Nepp, nu ska jag ta och mumsa i mig en banan och sen är det väl mer eller mindre dax för en trippelvolt i säng.

Inga kommentarer: