onsdag 11 februari 2015

Att sluta

Eftersom jag la ner bloggen å så så blev det ju besvärligt värre att plita ner hur det gick hos naprapaten idag... Förra gången jag gick till min naprapat berättade hon att hon inte kunde göra mer för mig för hon var utan fler uppslag till vad som skulle kunna få mina muskler i nacken att koppla av. Fick därför en tid hos en annan naprapat idag.

Det bjuds på godis innan man plågas till döds. Strategiskt...

Hej och hå, det blev en resa till Hell och tillbaka. :/ Visst har jag klagat över att de tidigare gångerna varit hemska? I jämförelse var de rena massagen. Helvetes jävlar vad denna svindyra halvtimme var plågsam! För det första så har min ischiasnerv hamnat i kläm igen så han (för den nya naprapaten är en hanne) var tvungen att jobba i båda ändarna av ryggen. Med start i nacken.
Han frågade lite försynt om han fick bearbeta lite så det skulle släppa. Det som skulle släppa är alltså spärren så jag ska kunna vrida huvudet åt sidorna som normalt folk kan så jag slipper jobba på att utveckla alldeles egna snigelögon på skaft för att kunna titta 90 grader åt höger och vänster, alternativt slipper vrida hela överkroppen för att kunna få ögonkontakt med folk som inte står rakt framför globollarna.
Sagt och gjort, han klämde lite och drog i musklerna, inget nytt under solen so far. Sen kom den! Knixen som fick nacken att smälla som ett pistolskott och mig att bokstavligt talat vråla rakt ut i skräck! Helt sjukt! Jag fick total panik och sa till honom att inte röra igen. Han frågade om det gjort ont men jag svarade som det var; "inte alls ont, men det lät som du gav mig ett nackskott och jag blev rädd och nu måste jag grina oxå!" Alltså man får ju skämmas, gammals om en gråsten och vill inget hellre än att grina ögonen ur hålen hos okända människor :(
Han respekterade att han bara fick knäcka ena sidan av huvudet, nästa gång kanske jag med mitt fenomenala minne glömt hur hemskt det var och han får bearbeta den andra sidan..

Ja sen var det ischiasnerven då... Tydligen är det min hållning som är orsaken till skevheten. Ja, alltså om jag fattar det hela rätt så saknas stabilitet i core-området, vilket gör att min hållning är i klass med Falo i Uti vår Hage. Kändes ju som en angenäm insikt när man ligger halvnäck framför en spritt språngande okänd kille i klart mycket bättre skick än....jag :/


Nåväl, han knådade med armbågen (kändes som så i varje fall) och för första gången av dessa 6 (? är det så många?) och denna gång kom det flera Piiiiiip ur mig. Jag brukar inte vara smärtkänslig, kan tåla rätt mycket, men detta! Hell!!! Trots att jag försökte ligga still på britsen agerade min kropp rent instinktivt och försökte slingra sig av. Som en liten jävla mask. En pipande mask.

Kände mig jäkligt knäckt när allt var klart. På måndag ska jag dit igen. Denna gång ska jag tydligen göra massa övningar som visar hur mina muskler arbetar, hur jag rör mig och hur jag belastar och sedan ska det bli hemläxa.
Det som känns bra efter denna omgång är att jag faktiskt har ett huvud som går att vrida åt sidorna :D Yay, ny upplevelse ;)

Något som faktiskt blir bättre och bättre är mitt flås. Känns fint :) Idag firar jag 6 månader som nikotinfri :D Herrejävlagud så bra jag är!


Sådär, det var riktigt besvärligt det här med att sluta blogga ;)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Ja du får sluta med att sluta blogga ;)

Haha, du skriver så roligt, men att det ens kan vara bra på ens det lilla sätt att betala en massa pengar för att bli plågad så man skriker och gnyr! :-O Men hoppas att denna kan få till din rygg och nacke en gång för alla nudå. :)

Only me sa...

Haha ja man måstejj vara lite fläng för att betala för tortyr ;)
Men det blir säkert bra. På sikt...
Just nu är nacken rent helvete. Värre än någonsin, fick stödja med handen när jag skulle vända mig i sängen. Men det blir bra. Hoppas jag :|