lördag 21 februari 2015

Hårfix, tårtkalas och middagsbjudning

Hektisk dag. Förmiddagen började i lugnt och skönt tempo. Frukost och sen en mkt trivsam morgonpromenad i strålande solsken. Helt underbart! Vi gick i skogen idag och den svängen kändes på riktigt sååå mycket kortare än den i verkligheten var. Blev nästan 5.4 km.
Ett skoskav på slutet drog dock ner den fina totalupplevelsen då jag kände för att amputera fothelvetet några hundra meter innan vi var hemma. 
Ljuvligt väder :)

Efter lunch var det dax för mitt efterlängtade besök hos Amanda. Älskar när utväxten är borta och topparna fräscha. Älskar för övrigt att gå till frissan av mängder av anledningar utöver det, kanske mest för att det är min goa kusin och för att vi har sjukt kul :)
Är verkligen jättenöjd nu!


Förebilder (någon efterbild finns inte)

Efter dejten med Amanda tog jag dagens andra promenad. Landade på tårtkalas för Critte som fyller jämnt idag :)
Himla trivsamt och så jäkla kul att träffa godingarna. Chockade kroppen med en liiiiten tårtbit och en halv moccaruta. Gott! 
När kalaset var över fick vi spurta hem för att påbörja middagen så att den skulle vara nästan klar tills Erik kom.

Har käkat och skrattat hur mycket som helst ikväll. Vi passade på att spela en omgång Bismarck och en omgång Hjärter 7. Båda omgångarna lika förvirrade och jag undrar om åldern gör sig påmind hos oss?! Kul var det hur som haver.

För övrigt kan jag säga som så, att efter att ha tillbringat en god stund på toaletten med mycket upprörd mage så kan jag nu konstatera att det inte är värt det att käka tårta och annat gotta. Min mage har helt klart något emot endera för mycket mjöl eller allt fett som är i typ tårta. Misstänker en kombo. Nu vet jag varför det är så jävla rätt för mig att välja bort fet mat och massa bröd/kakor. Att pissa med arslet är verkligen inte kul. När jag får denna brinnande tarmtango som resulterar i kallsvett och huvudvärk samt en blossande babianröv är det väldigt lätt att bli ännu mer nitisk. Faktiskt. 
Har för övrigt kommit lite närmare mitt viktmål :) Lördagar är ju vägdagar ;D

Nu ska jag kolla upp utbudet på Netflix innan det är dax att kasta in handduken för idag :)

4 kommentarer:

Jennie sa...

Åh vad du ser fräsch och välmående ut snyggjävel! <3 *smiley med hjärtögon* :P igår var det helt underbart väder, vilken energi man får bara solen visar sig! :)

Only me sa...

Åh men tack <3 önskar det kändes så oxå x|
Ja solen är fantastisk :)
<3

Jennie sa...

Hahah känner igen den känslan. ;)

Trollkatt sa...

Superfina bilder!! Får jag fråga vilken målvikt du har eller är det hemligt ;)? Jag tänkte eftersom vi ju nääästan är lika långa och har samma åsikter i saken så vore det intressant. Jag ska också ta och väga mig men inser att en bra start är att köpa nya batterier till vågen haha ;). Kramar