måndag 2 februari 2015

Klent med tid och hemlagat

På slutet har jag verkligen inte haft tid/ork att skriva något här. Känns lite tråkigt att inte plita ner ens den minsta lilla rad för jag tycker det är kul att gå tillbaka och kolla vad jag gjort :)
Hinner faktiskt inte med att läsa andras bloggar heller. Och om jag väl tar mig tid att läsa så kommenterar jag inte. Känner inte alls för att surfa runt just nu. Ser att mina vänner skriver men har kanske inte tid att kolla på en gång och sen är det bortglömt. 

I lördags jobbade jag ett extrapass. Full fart och hade gått över 5000 steg på jobbet. Rätt mkt med tanke på att vi har ett "stillasittande" jobb.
Hade ju förmånen att vara bortbjudna på middag när jag slutade. 
Jenny och Dan hade lagat såååååå god mat! Det var kycklingfilé med skärvångens salladsost gratinerad uppepå och till det var det rotsaker rostade i ugn med vitlök och Västerbottenost. Efterrätt bjöds det oxå på. Gino, min första gång. Jättegott!
Hade så himla trivsamt och tyvärr går tiden för fort när man har kul och helt plötsligt hade Petters vakentid överskridits med råge.

Igår tog vi den hittills jobbigaste morgonpromenaden. Det blåste snålt, snön hade drivit och dessutom hade det vräkt ner snö. Det var mkt tungsamt att vada de 2km vi ändå mäktade med ;)
Testade förresten mina nya vinterskor. Ni vet de som ska hålla bladen varma ända ner till 100 minusgrader. Kan väl säga såhär; -6 grader var alldeles för varmt att promenera i dessa. Har aldrig varit då jävla svettig om fötterna! Fick nästan panik tillslut för det kändes dom de skulle fatta eld xD Vilket angenämt problem för en fryslort som mig :D

Hämtade hem lilla sötnosen Hjördis igår. Åhhhh vilken bedårande liten flufftuss! Maja blev stensur och låg på behörigt avstånd och hatade. Idag har det varit bättre på den fronten :) de är nog goda vänner i morgon eller på onsdag senast.





Gjorde sååååå himla god middag idag! Hemgjord kebab, helt från scratch, receptet kan jag lägga ut om någon är intresserad. Till det bakade jag nyttiga pitabröd och gjorde en svingod kebabsås. Alltså på riktigt! Det var hysteriskt gott :D
Kan plita ner recepten om någon vill ha, ids inte nu utan att veta om intresse finns ;)

Nu ska jag faktiskt titta på tv. Det händer inte ofta :)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vill gärna ha receptet :) By the way... Snart kommer ni nog märka vad roligt det är med två katter som är bästisar :) 00.30 fick vi ett bland de sista utbrotten när man vet att klockan ringer 05.45... Dvs. nattdjur.

Only me sa...

Haha ja de är gulliga syrran ;) fixar recepten :D

A-K sa...

Men vilken sötstrut! Jag vill oxå ha recept! :)

Only me sa...

Ja gullig ❤️ Nu har jag lagt ut recepten :)

Jennie sa...

Haha så suuuura katter kan vara mot varandra xD känns som att det är bara för att ibland. Det tog flera veckor innan Tilt började acceptera Luna, men så är han ju en gammal känslig pensionär också. Han mådde riktigt dåligt där ett tag, han trodde väl han skulle bli bortglömd. :(

Jag har varit lika less och trött jag med, skumläser bloggar men orkar inte kommentera. Har ju inte bloggat nåt själv just heller.

Trollkatt sa...

Men vilken söttuss då!!! Så kul att äntligen få hem henne!!

Min blogg är inte ens värd att läsas just nu XD det är det mest värdelösa skriverier mestadels hahaha.

Kramar :)

Only me sa...

Jennie: hahaha ja men de är bra märkliga de djuren xD Maja tror jag låtsas sura nu gör jag ser ju att hon vill vara med när Hjördis leker men så kommer hon på "visst fan, jag är ju sir" ;)
Ja nu är jag verkligen inne i en sån period när jag i varje fall inte kommenterar. Kommer lixom inte på vad jag ska skriva så då låter jag hellre bli. Kanske är detta internethetsandet snart över för mig?! Kanske helt lägger ner att skriva eget och bara läsa andras ibland?! Vem vet. Nu är det såhär i varje fall :)

Men Paula, dina inlägg är ju alltid sjukt genomtänkta och välskrivna. Du är verkligen duktig på att fånga mitt intresse (trots avsaknad av kommentarerna ;) )

Kramar till er <3