måndag 16 februari 2015

Skevhet

Suck, bara för att jag är supertaggad på att verkligen gå all in med träningen så får jag börja mycket basic med en övning som ska stärka upp korsetten. Alltså de muskler som sitter djupt i nedre delen av magen och bak mot ryggen. Den första övningen går rätt och slätt ut på att lära mig hitta den. Tydligen är vissa av mina muskler så inaktiverade och begravda i glömska så att synapserna som skickar signaler från hjärnan till muskeln för att få den att kontrahera helt enkelt dragit ner sin verksamhet. Kul. Så, nu ska jag ligga på rygg och pejla in när jag lyckas hitta fanskapet och så ska jag spänna den i 15-20 sekunder 10 gånger i två omgångar. Bröööööl! Så ska jag göra första veckan. Nästa vecka ska jag avancera till två övningar till.
Jag får träna. Typ spinning, sån där stepmaskin, promenader. Plankan skulle jag helt avstå just nu då risken tydligen är stor att jag istället för att stärka upp förstör.
Inser ju att det på sikt kommer bli bra men jag är så less nu! När gick det utför?
Jag har verkligen inte fattat och sett hur sne jag är. Hela högersidan är typ 3-4 cm lägre än vänster. Ser ut som en banan. Kalla mig B1...

Ironiskt nog hämtade jag ut ett paket med två nya träningsbyxor från Rönnisch. Sååååååå snygga! Så jävla sköna! Så jävla astighta.... Men, de ska sitta perfekt innan sommaren. :)

Hämtade även ut ett paket med olika ståltrådar, pärlor i vax och trä, en specialtång och så. Nu ska här pysslas ;) Hahaha. Ska bli spännande att se hur det går. Jag har ju sånt tålamod ;)

Mmmmm, katterna trivs tillsammans. Just nu lever de rövare. Det låter som det är en hel flock flodhästar som galopperar runt. Maja som ska vara den "vuxna" har inga som helst problem med att mula ihop Hjördis till en liten boll, haha.

Förresten, kan någon förklara vad det är för reaktion i pressad vitlök som gör att den ändrar färg till turkos om man lägger den på lax och gratinerar den i ugnen?? Är det en oxidation av något slag? Allvarligt, varför?

4 kommentarer:

Jennie sa...

Tyvärr så kan jag inte svara på NÅGRA om helst frågor om vitlök ;)

Men huffa så jobbigt :( men när du är ute och peomenerar och så, känner du inte av ryggen då? Att du blir snabbt trött i den eller får ont? Tänkte eftersom musklerna ligger i koma :P

Only me sa...

Haha åh jag som trodde du satt inne på alla frågor om vitlök ;)

Nja jag känner inte så mkt mer än att jag blir trött i vekryggen. Sen är det ju oftast låsningar i mellan skulderbladen samt att nacken är stel och att huvudet inte går att vrida. Men oftast gör det inte ont. Det är nog förbi det stadiet för länge sedan.
Det är väl pga inaktiva muskler som ischiasnerven jävlas x( det gör inte heller ont men är obehagligt.
Jag tror och hoppas att det kommer bli jättebra tillslut även om mitt tålamod just nu är obefintligt.

Jennie sa...

Jaha okej, huvva.. X| men jag tycker ju liksom att du ör ju inte SÅ jävla stillasittande, varken i jobbet eller hemma völ så att det ska ha behövt bli såhär jävligt. Jag har ju inte ens npgra ungar att kuta efter ich jag har klarat ryggproblem skapligt ändå trots att jag inte rör mig mer ön nödvändigt. ;) men det beror väl på hur man är skapt också.

Only me sa...

Tror inte det beror på att jag inte rör på mig. Det är som att vissa muskelgrupper har jag bara kopplat bort vare sig jag tränat eller inte och tillslut blir det ju ett haveri då.
Spånar en hel del på varför det blivit såhär och det här med snedheten och att höger sida är mkt svagare än vänster (trodde ju att det var precis tvärtom) kanske beror på att jag skadat knät på höger ben?! Äh, jag vet inte. Ska göra vad jag kan för att komma i ordning i varje fall :D

Hoppas du slipper problem med ryggen. <3