söndag 15 februari 2015

Ledighet

Äntligen har jag helg :D Sju dagars arbetet på raken sätter sina spår i en vanligtvis virrig person. Har gått jättebra faktiskt och innan jag slutade kände jag mig riktigt på topp. I bilen på väg hem kom den. Tröttman. Vojne! Kom hem till ett tomt hus vilket inte är det mest optimala om man är trött redan innan. Landade i soffan och var nääääästan på väg att knoppa in när jag insåg att en katastrof höll på att ske. Somnar jag i soffan på dagen kan jag helt glömma nattsömn.
Så, jag tog mitt lilla förnuft till fånga och tog en promenad på en halv mil. Blåste som satan men solen, underbara solen, den värmer hörrni! Underbart att ha den strålande på nosen :D


I morgon ska jag till en annan naprapat. Denna gång ska jag inte bli knäckt. Ska få göra nåt test, red cord?! Det går i varje fall ut på att hon ska se hur mina muskler arbetar, vilka som gör mer (kan inte vara många) och vilka som gått in i nekros. Typ ;) Sen hoppas jag på mer handgripliga råd till VAD jag kan göra för träning. Jag vill verkligen verkligen komma igång! Min kropp är på hugget, jag är på hugget.

Tänker en hel del på det här med maten och allt sånt nu och hur jävla rätt det är. Jag mår så mycket bättre nu när vi kapat bort nästan allt fett och det allra mesta av mejeriprodukterna. Min mage, den jävulen, har inte krånglat en enda gång sen vi ändrade kosthållning. Har inte drabbats av en enda kramp, bollmage eller totalras.

Nu tänker jag glåma lite på televisionen och sen ska jag svandyka raklång i lopplådan :D

6 kommentarer:

Jennke sa...

Gud så skönt att höra att du hittat en bra mathållning som passar skitmagen din. :) jag måste skärpa mig igen jag med, nu känner jag ju inte ens att jag får bollmage eftersom den är i det läget hela tiden ;P så då blir det stt jag stoppar i mig en massa sånt som jag inte mår bra av ändå. Krånglig jävla kroppsdel.

Only me sa...

Ja det är så fantastiskt :) Har lixom aldrig ens tänkt tanken på att utesluta mjölkprodukter förut. Känner mig piggare oxå. Det är ju bara fördelar och att äta mängder av grönsaker och frukt är bra för att få i sig sånt man blir pigg av :)
Haha åh men du har finaste bollmagen <3 Det råd jag har är nog att begränsa. För mig stack vikten iväg ordentligt efter v 30 när jag väntade Julia. Jag åt allt och smååt hela tiden. Mådde inte bra i kroppen då. Av många orsaker, dels åt jag ju helt åt skogen fel men även att bli så fet att jag nästan hade egna månar som gjorde att knän och rygg sa upp sig.
Men, det är svårt när man är gravid för man HAR faktiskt cravings! Haha

Jennie sa...

Haha <3
Jag mår som sagt bäst av att minska ner kolhydraterna och äta mer fett och proteiner. Jag blir mycket piggare, gladare och får mer ork och energi av det och magen mår som en filmstjärna ;) har ingen lust att gå upp så mycket mer än jag redan gjort, i onödan alltså, fattar ju att jag kanske får leka vattendamm och sånt som påverkar vikten också. Men detta okynnesätande bara för att det finns ätbara saker i skåpen är ju bedrövligt.

Har klarat mig bra från cravings tack och lov, gnager inte på frysta, råa fiskpinnar som mamma gjorde iaf. ;) det är apelsiner och fanta zero och alla gula Fun Light jag vill ha mest, haha. :P

Only me sa...

Precis, man ska äta det man mår bra av :) Det går lixom inte generalisera.
Ahahahaha gjorde hon det?! Har bara hört talas om sånt xD Såna cravings hade inte jag heller. Mest var det clementiner för mig när jag väntade Julia. Dock i mängder som fick barnmorskan att reagera ;)
Med Petter var det inget sådant. Avskydde all mat och var ständigt sur ;)

Jennie sa...

Hahahha fantastiskt att avsky mat och vara ständigt sur!!! XD
Ja hon gjorde tydligen det när hon väntade brorsan xD

Only me sa...

Haha ja huff, det var synd om Henke ;) ahahahahaha