onsdag 25 februari 2015

Kontaktbrott

Tänk att ibland kan jag totalt tröttna på mig själv. I morse hände en olycka bara på grund av att jag inte tänker längre än näsan räcker. Trots att jag tänkte på att kupévärmaren slagit av och att sladden satt i så tänker jag inte på att dra ut den utan kliver in i bilen och kör iväg. Det tog emot men hey, vad har man fått gasen till?! Gasa lite mera och tjong så åker vi iväg. Då vaknar den grå äntligen till liv. Skickade ut Julia ur bilen och hon kommer in med en sladd i två delar. Fullkomligt demolerad. Såklart blir jag sur och skyller genast på henne. Varför i helvette drog du inte ur sladden?! 
Det är verkligen moget att skylla ifrån sig på sina barn när man själv inte gjort bruk av sitt eget huvud. Årets mamma, det är jag det ;) 

Mätdag. Blev less för på det ställe där jag helst av allt vill tappa fläsk hade jag dragit på mig en centimeter :( Blir sååååå sur! Det är ju över naveln jag har min fläskvolang och den ska bort! Innan sommaren ska den vara platt. Hittills har jag tappat 10.4 cm på 8 veckor. Där alltså. Sen har armarna, låren, midjan och röven oxå tappat centimetrar. Totalt sett är jag nöjd men...

Känner mig sur över att jag inte kan träna som jag vill. Känns ju rätt muppigt att ligga i soffan, platt på rygg och se ut som man bara drönar fast jag i själva verket tränar som fan. Det syns bara inte eftersom jag spänner magen. Men men, så småningom blir jag nog Hulken. Tålamod Cecilia, tålamod...
På fredag morgon har jag i varje fall ett Skivstångspass inbokat och det tänker jag inte avboka denna gång. Får helt enkelt ta det lugnt och inte lägga på mkt vikter alls. Tråkigt, men mest troligt vettigt...

Här har ni en bild på vilddjuren. Mina små kattapulter <3



3 kommentarer:

Jennie sa...

Nämen gick den AV?! :-o Hur hårt sitter dina kontakter i bilen och stolpen/väggen då egentligen!? När jag glömt den så har den iaf farit ur väggen så det gått bra.

Finaste missarna <3<3<3

Unknown sa...

Ja det är tur huvudet är med :) Sötnosarna. Håller er vakna hela nätterna eller?

Only me sa...

Ja helt av Jennie o_O Otroligt! Är fan glad att bilen höll xD Sladdem sitter riktigt hårt i båda ändar så det är inte konstigt men ändå....
Ja så gosiga så <3

Hehe eller hur syrran xD
Nä faktisk inte. De sover. Det är Hjördis som jan komma och vilja ha lite gos kring två men hon lägger sig rätt fort igen :)