tisdag 24 februari 2015

Damligan, kattlik och kexning

Just hemkommen efter en mycket trivsam afton med Fjäls damliga ;) Maten var så gott att jag klappade igen bredkäften och åt tills jag dog ;) Typ.
Har skrattat så mycket! Ser fram emot fler kvällar som denna ;)

Lite stressigt hade jag det innan middagen. Hämtade Petter på dagis och körde som jag stulit bilen (överdrift såklart, jag kör lagligt, alltid) hem och lagade mat. Eller värmde rättare sagt. Det fina med storkok är att de enkelt kan tas ur frysen och värmas gånger som denna.

Efter middagen var det dax för simskola så maten hann nätt och jämnt med touchdown i Petters mage innan det var dax att åka till Lit. 
Det blev ju oxå en intressant resa... Halvvägs ut till stora vägen ligger en halvt ihjälkörd katt i dödsryckningar. På vägen givetvis. Att veja var nästan inte tänkbart :'( Så tragiskt så jag gick ångest. Ringde Malin för att kolla om det stackars djuret var hennes men det var det inte. Däremot tog hon hand om den och körde den till ägaren. :( 
Petter kommer sprida ut att jag är en kattmördare. Måste nog gråta lite :(

Simskolan gick si och så. Petter fick tydligen en kallsup och kexade i poolen. Resten av all simundervisning ställdes därmed in och städpatrullen fick inkallas. Detta barn alltså ;)

Nu ska jag hoppa i säng. God natt!

4 kommentarer:

Jessica sa...

kexade? *ser ut som ett frågetecken* men eftersom en städpatrull kom så kanske det betyder kräktes haha
Usch så otrevligt med katten :( :(

Only me sa...

Haha korrekt Jessica, kexa=kräkas ;)
Ja usch så otroligt hemskt. Var i chock faktiskt. :( stackars stackars lilla katt :'(

Jennie sa...

Åh fy så fruktansvärt! Jag minns så väl när jag och pappa var på väg hem från Funäs för en massa år sen och det låg en katt och sprattlade runt i spasmer på vägen när vi kom körandes. :( Pappa hade en yxa i bilen som han slog ihjäl den med. :'( Glömmer det aldrig!

Only me sa...

Förstår det Jennie :( Så fruktansvärt. Mår dåligt fortfarande. Stackars lilla katt och stackars ägarna. :'(