söndag 6 mars 2016

Syskonkärlek

Loj dag. Jag och Selma drog oss i sängen ända tills klockan var närmare 8 i morse.
Lufsade runt i pyjamas till mitt i dagen och drack flera koppar kaffe.
Helt ok dag start på dagen faktiskt :)

Petter tycker verkligen verkligen om sina syskon <3
Julia (som varit hos Mange i över en vecka nu) har han ringt ett par gånger bara för att säga att hon är den bästa storasystern och att han saknar henne. 
Selma har han väldigt svårt att hålla fingrarna borta ifrån. Han pussar henne på huvudet, stryker henne på kinden, tittar henne i ögonen och busar med henne i babygymet <3


Älskade fina pojke, han är så oerhört snäll så jag nästan gråter när jag tänker på det <3

Jagade ut Petter efter lunch för att kolla om det fanns några barn ute som han kunde leka med och visst gjorde det det :D
Så himla kul att se honom härja med andra barn. Grannpojken i huset närmast är i samma ålder så det är ju helt perfekt :D

Jag och Henke har hjälpts åt att städa här hemma. Vi har fått turas om att jobba för lillskruttan har inte velat sova själv utan har bara velat ligga som en groda på bröstet <3 Såna är vissa dagar tydligen.
Förresten, sova, hon har sovit extremt lite idag! Varit så vaken och glott runt med lillskallen snurrande som huvudet på en uggla :) Söt! 
Ikväll har hon hängt som en accessoar på mina bröst. 
Kan tänka mig att ett lyft av dem är nödvändigt efter denna period av amning... ;)

Nä men dax att studsa i säng. Sportlov för barnen. Skönt att slippa ställa klockan. Mys att ha lilleman hemma så jag kan gosa honom :)

God natt!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Ja, som sagt, han verkar helt underbar lille Petter <3 Hoppas att han behåller den där fina sidan även när han blir äldre. <3

Ja det blir spännande att se hur mycket som är kvar samt i vilken form tuttarna är när amningen är över. x) Men oavsett så är det tveksamt om jag skulle idas göra nåt åt dem, det var kul så länge det varade liksom :P

Only me sa...

Ja jag hoppas och tror att han ska fortsätta vara denna fina människa <3

Haha ja inte kommer de att sitta under hakan, det vet jag med säkerhet.
Å antagligen blir det nog sp att man får skaffa bh med bra support för nån ny operation kändes rätt avlägsen ;) hahaha
Men det är värt! Älskade lilla barn <3