måndag 7 mars 2016

Blommor och ljus

Tänk om alla dagar vore såna här. När all tid som fördrivs spenderas med människor man tycker om och med sånt som gör gott.
Idag har varit en bra dag rakt igenom.

Ok, jag är väldigt seg direkt från mornarna nu. Känns som jag är vaken halva nätterna men är ju pigg på dagarna så det är förmodligen så att jag sover som en gammal mumie mellan ammningar och knorrande på lillfröken.
Men som sagt, innan vi tagit oss ur sängen är det en strid mot ögonlock som nästan inte kan hålla sig öppna.

Idag lurade jag med mig Petter ut på en promenad med mig och Selma på morgonen. Så skönt att ta sig ut en sväng! Behöver verkligen få till lite muskler i min rygg där allt hänger latent.
Promenaden blev kort, endast 2.3 km och den gick inte fort, men vi tog oss ut! Yay oss :)

Mitt på dagen kom mamma förbi och förgyllde tillvaron. Med sig hade hon en tidig födelsedagsprent och en blomkvast till mig. Åhhhh så fina! Blommorna är helt ljuvliga, hoppas de står sig länge! I present fick jag tre ljuslyktor som är handgjorda av kvinnor i Tanzania och är huuuur fina som helst! Så glad <3




Selma smilade och skrattade utan ljud mot Momma och var såååå glad! Helt otroligt för så pass har hon inte glisat upp sig mot oss någonsin :)
Ännu ett barn som älskar sin Momma.

 
Strax innan mamma begav sig kom Patricia på besök. Fantastiskt kul att ses! Är flera år sedan vi träffades sist. Hon stannade en god stund och vi hann surra om massor av livets väsentligheter :) 
Helt plötsligt hade ett par timmar rasslat förbi i rekordfart och hon var tvungen att åka. Hoppas vi snart träffas igen :)
Passar på att tacka för den supergoda chokladen! Mums!!! Det krävs verkligen ALL min karaktär för att inte mula in hela på studs hahaha xD

Hoppas vi kan pallra oss ut en sväng i morgon med. Beror lite på hur mycket snö det dimper ner under natten...
Utöver det så vet jag att en visit av pappa ligger på agendan :)

Dax att sova! 

8 kommentarer:

Ellinor sa...

Ställ blommorna i kylskåpet på natten så håller de mycket längre! Jättefina :)

Only me sa...

Aha är det så med rosor oxå? Visste att fet funkar med kylen flr tulpaner men visste inte att det gällde för rosor oxå :)
Ja visst är den alldeles ljuvlig :D

Ellinor sa...

Ja, fungerar med alla snittblommor. Däremot vill rosor gärna ha hett vatten när det byts.

Only me sa...

Ja precis det brukar jag ge den :)

Jennie sa...

Åh vilka fina ljuslyktor! Och blommorna med ♡ och lilla gulliga mamman förstås ♡

Är den god den där chokladen, på riktigt? Haha. Jag är så rädd för konstig smak på choklad ;) äter nästan bara alltid vanlig mjölkchoklad eller schweizernöt för jag är rädd att köpa nåt som är äckligt. XD

Only me sa...

Ja visst är de söta :) Blev så överraskad och glad :)

Ja jättegod! Min absoluta favorit är Anton Berg med mintkrisp. Åh jösses!
Jag tycker mycket bättre om mörkare choklad än Marabous mjölkchoklad. Det äter jag nästan aldrig. Ska jag äta ljusare choklad är det center od som gäller :D Åhhhh så gott, nu blev jag ju sugen xD

Jennie sa...

Haha xD
Ja precis den, Anton Berg med mint tycker jag också om, mintchoklad är ju gott oavsett. Äter också mest mörk, den ljusa blir lättare övermäktig tycker jag men det är ju säkert för att jag då lätt vräker i mig allt på en gång. :P Med den mörka räcker det med några bitar åt gången. :) Apelsinchoklad är något jag däremot inte alls fixar.

Only me sa...

Jag har nog nåt fel för jag kan utan att blinka stuva in en hel chokladkaka mörk choklad o.O
Kan lixom inte hejda mig.
Den ljusare chokladen får man nästan halsbränna av om man äter för mycket.
Apelsibchoklad går ner i brist på annat xD