lördag 26 mars 2016

Sammandrag

Åhhh så skönt med långhelg :) Ja jag är ju iof hemma alla veckans dagar men att ha resten av gänget hemma känns skönt :)

Denna vecka har varit lugn.
I måndags stod ett besök på BVC på agendan. Till min stora förtjusning (OBS! Ironi) kräksnöade det ute så promenaden till och från BVC blev tung som satan. Blötsnön som damp ner gjorde att framhjulen på vagnen klibbade fast så jag skuvade runt en vagn på två hjul. På dylikt väglag skulle jag hellre ha en vagn med skidor istället för hjul.

Kom fram till BVC helt sjöblöt i svett och det hår som hängde ut under mössan var som svinto. Bra lik ett troll.
Sillerippen äter och växer bra :) Hon hade ökat vikten med 655 g på 2.5 vecka och vägde 4885 g. 
Där det verkligen hänt grejer var på längden som hon dragit iväg från 53.5 cm till 57 cm!  
Även hattstorleken hade ökat med 1 cm så även förståndet ska ha plats att öka :)
Älskade lilla skrutt, det går så fort!

En liten taktikvila i soffan mitt på dagen :)

Tisdagen var sådär skönt oplanerad. Jag och Selma gjorde just ingenting. Vi tog en promenad på förmiddagen och det var under den jag insåg att promenaden dagen före hade tagit mer än jag trott. Träningsvärk minsann :) Älskar känslan! Längtar till gymmet men inser att det får dröja tills jag börjat jobba igen. Tiden till sånt finns absolut inte nu.

I onsdags kom Emil, Therese och Lowa förbi och förgyllde eftermiddagen. Lowa blir så glad varje gång hon ser Selma så jag verkligen längtar tills Selma blivit såpass stor att hon tycker andra barn är spännande :) 
(Fast jag vill ändå inte att tiden ska gå så fort).
Vi planerade i vilket fall som helst för att vi skulle käka middag ilag på långfredagen. 
Givetvis grusades de planerna mer än de grusar gångvägarna i Torvalla. Petter vaknade förkyldare än allt på torsdagen så det blev ju bara att ställa in middagen :(

På torsdagen förväntade vi oss en kö av små påskkärringar som skulle tigga godis så vi hade faktist bunkrat upp så vi skulle ha att bjuda på. Gissa hur många som knackade på? Prick noll o.O Tala om snopet. Det är första gången vi varit så pass slipade att vi handlat hem snarra och då uteblir tiggeriet. 

Brorsan med familj dök förbi lite snabbt på torsdagen. Kul att träffa dem lite och få glo på barnen. Mina fina syskonbarn <3
Selma och Melker. Skiljer prick 15 veckor på dem :) 

Igår, långfredag, började vi morgonen med att åka på Maxi och veckohandla. Skönt att ha det gjort och att slippa trängas med allt folk som faktiskt bryr sig så pass att de ställer till med massa matlagning och jox för att det är påsk (vi firar inte påsk öht och lagar heller ingen speciell mat).
Mitt på dagen åkte vi och hämtade hem Julia <3 äntligen är familjen komplett och kort efter vi kom hem svängde mamma förbi på lite fika :)

Idag har vi inte haft några måsten alls. Så skönt! Jag fick sovmorgon och efter att vi druckit kaffe och ätit jättesmarriga chokladmuffins som Henke svängde ihop på morgonen så klädde vi oss och gick till affären.
Skönt med en promenad. Synd bara att den energi jag fick från frukosten tog slut på halva vägen hem med resultatet att jag dels knappt orkade hasa mig hem och dessutom dalade humöret rätt ner och surhumöret visade nyllet. 
Är smått överkänslig mot lågt blodsocker nu och skyller allt på amningen ;) hahaha

Just ja! Har ju för sjutton glömt berätta att jag fick en hyfsat vass födelsedagspresent från Jennie ;)
Den fantastiska varelsen vet ju hur mycket bekymmer jag haft med ryggen och nacken och hade trots min skepsis köpt en spikmatta till mig :) jösses! Jag ska testa den, det ska jag, men himmel så vassa piggarna är! Känner mig fan skiträdd ju xD

Är enormt bortskämd med vänner som skämmer bort både mig och barnen. Idag kom finvännen Jessica förbi med en sååå himla söt mössa som hon köpt till Selma :) alltså så jäkla snällt! Blir rörd och vet helt ärligt inte hur jag ska visa hur jäkla tacksam jag blir <3

Finmössan 

Det var veckan i korthet. Händer inte så rackarns mycket här faktiskt.
Planerna i morgon var att hälsa på Micke,Veronika och lille Theo på dagen och sen käka middag med Chritte, Therese och Filip på kvällen meeeen på båda håll har de blivit sjuka. 
Känns som varenda människa är förkyld nu. 
Så, vi kör på en lugn dag istället :)

Selma 7 veckor på dagen idag och världens bästa storebror <3

Selma tog sitt veckobad och Petter slängde sig ner i plurret han med, hah, han vill vara med henne överallt :)

6 kommentarer:

Jessica sa...

Klart hon ska ha den mössan. Den var verkligen toksöt ����

Jessica sa...

Hahaha jag gjorde inte frågetecken där utan hjärtan

Only me sa...

Helt fantastiskt fin <3

Jennie sa...

Åh men godingkinderna då! <3

HAha, det är inte så farligt när man fördelar vassheten över hela ryggen faktiskt, det ser värre ut än det är. :) Hoppas att du kommer gilla effekten iaf, men det kan ju kanske ta nån gång innan man inser tjusningen ;) om inte så har du i alla fall fått testa och då kan du skänka den till bättre behövande. :)

Only me sa...

Nä jag ska verkligen testa :) Jag kan väl inte vara av vekare virke än nån annan? Haha. Tror absolut att den är jättebra! :)
Hur länge ska man ligga?

Jennie sa...

Tror det står rätt bra i det lilla häftet som följde med hur länge man ska ligga, om du har kvar det? Men jag tror man ska börja med 10-15 minuter första gångerna och sedan öka till 20-30 och sen kan man ligga hur länge som helst. När jag tog fram min för första gången efter graviditeten, för bara en månad sen kanske, så låg jag i en timme och dgen efter var jag alldeles matt och mör och kände mig febrig. Det sätts ju igång en himla massa i kroppen när man ligger på dem så. :)