onsdag 30 mars 2016

Rulla eller snurra

Här tycks det ligga en förkylning och gro under ytan.
Henke kom hem och klagar över att han knappt kan svälja -.- Stön! Just när jag trodde vi klarat oss.
Selmas snörvlande lugnade ner sig faktist. Men nu lär vi väl åka dit allihop :(

Idag tog jag, Petter och Selma en härlig långpromenad på förmiddagen. Så ljuvligt väder! Solen strålade och småfåglarna drillade.
Petter fick fram sin cykel igår och var sååå glad för han fick cykla :)
Jag krängde på mig mina Converse istället för vinterkängorna. Så härligt och vilken vårkänsla :D



Tyvärr skaffade jag mig en blåsa på en av tårna pga att strumpbyxan hade en söm rakt över tårna som givetvis skavde. Fan att man ska måsta tänka på allt, kan inte sömmar och annat skit ligga där de ska per automatik?

Extrem närbild men det finns ju folk sin är livrädda för lite fötter och tår xD

Fick besök av älskade syrran en sväng mitt på dagen :) kul!
Hon fick sytta Lill-Sillerippen medan jag startade en bulldeg. Jag hade ju planerat att baka kanelbullar m Petter o Julia idag men när det väl var dax så sa det "poff" och båda barnen var borta ;) 

Fick i varje fall till ett gäng bullar tillslut. Smått stressande att baka bullar, utfodra spädis, byta blöja, vyssa bebis, påbörja middag mm mm. Vissa gånger vore det inte helt fel att transformeras till en bläckfisk xD

Julia ville att jag gjorde två varianter när jag bakade ut bullarna. Jag snurrar alltid mina bullar men denna gång fick jag lov att rulla halva gänget och snurra halva.
Jag tycker mina vanliga snurror är både snyggare och godare ;)


I morgon hoppas jag på fint väder igen så vi kan ta en långpromenad med solen på näbben :)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Haha men oskön blåsa! XD
Var det nån speciell fyllning i de rullade bullarna eller tycker hon helt enkelt att de är godare när de är rullade? :P

Only me sa...

Exakt likadan fyllning men dels stannar kvar bättre i de snurrade (nedre bilden). Plus att det är mitt sätt att göra dem så det blev konstigt att göra dem som en lång rulle och bara skära av bitar och lägga i formarna :)