söndag 13 mars 2016

Helgtankar

Igår sken solen från klarblå himmel och vädret var bara sådär helt underbart.
Detta medförde såklart att killarna ville ta en tur med skotern. 
Skulle ljuga om jag sa att jag tyckte det var jättekul att de skulle sticka ut och vara borta flera timmar.
Jag vet att det låter ego men jag är rätt mycket själv på veckorna så jag är väldigt sugen på att träffa Henke när väl helgen kommer så jag kan bli lite...ledsen när han sticker. Även fast jag vet att han måste få hitta på grejer, att det bara är nån timme och så vidare.

I varje fall så tänkte han avstå när han såg min besvikelse men jag övertalade honom att sticka ut en sväng för det är ju ändå bara ett tag och jag förstår att de vill njuta av att vi faktiskt har en skoter och allt.
Mitt villkor var att jag fick ta bilen så vi kunde sticka ut, jag och mina prinsessor <3

Vi släppte av killarna i Lit och sen åkte vi till min kära vän Lillemor och hennes lilla dotter Julia och hälsade på. Det var såååå länge sedan vi sågs och det var så kul att ses <3
De hade en liten kattunge som var mycket nyfiken på Selma :) så söt! Hahaha


Kvällen spenderades mestadels i soffan med de yngre barnen och mängder med godis. Petter är så himla förtjust i Selma och vill ofta sitta med henne i knäet. Igår var hon så lugn så han fick sitta med henne en bra stund :) Så gulligt!

Vet ni vad jag fick i morse? Min första sovmorgon sen Selma kom :) Henke tog henne med sig när hon fått äta i morse och jag fick somna om. Sååå tacksam! Låg i sängen ända till 9-snåret :) Lyx!

Vi fick lite spontant besök av Erik i förmiddags :) Jättekul att starta dagen med en god vän på besök :) 
Utöver det har vi bara städat, gått en längre promenad och varit på affären. En hyfsat standard söndag hos oss med andra ord ;)

I morgon börjar äntligen skolan för Petter igen. Han har nära nog längtat ihjäl sig! Haha. Han behöver verkligen vara på skolan och busa av sig för han har sån enorm energi att det är nästan omöjligt för honom att bränna den när han är ledig.

Idag har Selma verkligen nästan vara sovit. Så himla tråkigt! Nu vill jag att hon vaknar till så jag kan få jollra lite <3
Får byta blöja på henne och svira om henne till pyjamasmode så kanske hon vaknar till en liten stund ;)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Lite adhd-gener i Petter också månne? :) jag blir alldeles kär över hur go han är med Selma. ♡

Förstår hur du känner när H vill åka bort de få dar ni har tillsammans, men samtidigt måste han ju få hitta på skar också som du säger. Men ja, jag förstår precis. :)

Only me sa...

Haha mmm inte omöjligt alls ;) han är ju väldigt aktiv haha :)
Ja visst är det gulligt <3 Hoppas han fortsätter dyrka henne såhär även i fortsättningen :)

Ja det är faktiskt jobbigt. Men som sagt, han måste ju få hitta på saker. Dock tycker jag att familjen för gå först oftast på helgerna för man ses så lite på vardagarna att helgernas umgänge är viktigt.