torsdag 10 mars 2016

Rännande

Tjipp! Idag har vi varit på språng hela dagen :) 
Började morgonen med en tid på Skönhetscenter för att frisera mitt unibrow. Nu känner jag mig liiiite snofsigare ;)
Hittade för övrigt en prislista på lite olika behandlingar varav en verkligen är en sån jag vi göra men kommer vara för snål för. Över 3000:-, måste köpa en lott och vinna storkovan xD

När jag haft mina minuter av fåfänga hängde vi på låset på banken.
Tur det för helvete vad mycket folk det rasade in där då! Trodde knappt folk gick på en fysisk bank längre då det mesta går att göra på internet men jag hade tydligen fel. Å andra sidan fick vi kontant betalning av folk när de köpte grejer jag annonserade ut på fb i höstas... Finns tydligen folk som föredrar pengar i fysisk bemärkelse istället för Swish eller en banköverföring. Man är helt ovan kontanter numer så får man en bunt sedlar blir man helt stum och undrar hur fan man ska använda dem xD
Det jag tänker är att om man använder kontanter jämt så måste man ju trampa in på en fysisk bank för att sätta in större summor (mindre summor spar man kanske i plånkan?!). 
Men annars är det väl mest för större lån och sånt man besöker banken eller?!
Eller nyöppnade av konto till smågrisar ;)

Anyways, nu har vi öppnat ett sparkonto och ett fondsparande till Selma och småpengarna som lagts i Petters spargris är växlade och insatta på hans sparkonto. 
Skönt att ha Selmas sparande startat :)
Att lägga en ekonomisk grundplåt till barnen känns viktig. 

Dagen har i övrigt spenderats hos mamma och U.


Jag och Selma hängde med mamma medan Henke, Petter och U tog en tur med skotrarna. Vädret var verkligen ljuvligt så jag kan tro de njöt!



Tur som vi har blev vi bjudna på älgstek, sås och potatis.
Meeeeen så gott! 

Mamma har en tradition att ge sina barnbarn en varsin spargris när det fötts och idag hade hon hämtat ut Selmas :)
Så fina grisar <3


Nu laddar jag för ett amningsmaraton och snarkofagen! Det är uttröttande att vara ute och ränna hela dagen ;)

Inga kommentarer: