söndag 31 augusti 2014

Fin dag

Åhhhh idag har det varit en riktigt bra dag! Jobbade med Ulrika och vi har haft det riktigt kul :) Jag har sagt det förut och säger det igen, jag har de allra bästa jobbarkompisarna :) När det känns som tyngst med det mesta så finns det alltid någon som säger något snällt, gör något gulligt eller visar att jag ändå är omtyckt och då kan hela den dagen vara räddad <3

Kokade rödvinbärssaft när jag kom hen. Julia agerade springschas och allt-i-allo medan jag vaktade på bären. Jag är en jävel på delegering och brukar inte ha det så fulltjåkat själv. Nån ska ju hålla ställningarna ;)


Idag kom pappa och farfar hit på middag. Pappa hade med bäcköring som han lagade till i ugnen. Åh så gott!!! Ljuvliga små firrar. Middagen blev i stort sett helt ekologisk vilket gör hela upplevelsen ändå godare!

Pappa kockar

Små och naggande goda

Gräslök odlad hos mamma, dill från mitt land


Skulle kunna äta öring/röding/lax varenda dag!

Efter middagen förflyttade vi oss till salongen och intog kaffe med dopp. Farfar drog rövarhistorier och vi andra skrattade så vi tjöt! Underbara älskade gubbe <3





Vissa dagar är helt klart värda att vakna till <3





4 kommentarer:

Unknown sa...

fina familjen <3 kram

Only me sa...

Kram!

Unknown sa...

Vad mysigt! Förstår ni hade en fin dag. Kram!

Only me sa...

Ja det var toppen syrran :) De hälsar tillbaka <3
Kram!