lördag 30 augusti 2014

Värre än vanligt

Har medvetet skippat att skriva något här eftersom jag inte haft något positivt alls att komma med. Hösten är här och i år är nedstämdheten värre än någonsin.
Det är som om den alldeles underbara sommaren som helt plötsligt bara försvann gav mersmak. Jag är inte det minsta inne på höst, mörker och kyla. Inte alls!
Denna vecka har varit vidrig! Jag har varit besviken varje morgon som jag vaknat. Att bara få sluta andas och bara gå sin väg, lugnt och stilla, medan jag sov hade varit fantastiskt.
Nog!

Jobbar i helgen. Innebär inte många knop här hemma. 
Lyckades i varje fall lura med familjen ut i bärbuskarna och vi plockade massor av svarta och röda vinbär. Nu finns saft för ett tag framöver. Så gott!


Igår fick vi äntligen hem nya soffan, fåtöljen med fotpall och mattan. Blev jättebra! Till veckan kommer bordet som ska vara till. 



Som vanligt går det aldrig fota i motljus så att man får fram färger och så. Soffan är rätt ljus. Mattan är djupröd och svart. 

Nä men om man kanske skulle ta och stoppa sig i säng. 


Inga kommentarer: