måndag 18 augusti 2014

Sista måltiden

Idag åt vi sista middagen vi hade planerat  och handlat till. Idag borde vi värka fram maträtter för veckan och sedan handla.

Vi borde. Men vi gör inte. Det är så jävla urtråkigt att laga mat i denna familj. Allt jag tycker om eller vill pröva totalratar Henke och mycket av det käk han gillar att äta vill inte jag ha. Å nä, jag tänker inte kompromissa. Han gör det inte, jag gör det inte. 
Jag vill inte äta korv 1-2 ggr/vecka. Det är mer än nog 1gång i månaden. 
Vi är så kräsna fast åt olika håll och om jag måste äta sånt jag inte tycker om så ger jag hellre blanka fan i att äta på det hela taget.

Eftersom intresset för planering just nu är lika med noll så antar jag att veckans middagar kommer bestå av luft och regnvatten.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Gör som vi gör ibland, lagar två måltider. Oftast inget avancerat såna gånger men då får var och en det den är sugen på. :) tvårätters till Petter och Julia dessutom ;)

Only me sa...

Haha ja ibland blir det nån variant av flera sorter här med. Men oftast inte. :)
Lat får man vara emellanåt ;)