lördag 16 augusti 2014

Bäre bullan

Humöret är minst sagt svajigt nuförtiden. En kvalificerad gissning är att det beror på rökstoppet. Känns grett att jag faktiskt hållit mig. Duktig idiot!

Hamnade i varje fall bland hallon och blåbär idag. 3.5 timmar och en rygg som känns av på flera ställen. Plockade typ 4 liter hallon och några blåbär. Får ta blåbärsplockning separat. 


Finns massor av hallon men de är rätt små i år. Gissar att torkan är orsaken.

Blåbären är svinstora! Hittade även några smultron som inte gick att låta bli :)

Årets lingon är snart klara för plockning :)

Ikväll ska jag baka... Hör inte till vanligheten men har hittar ett spännande recept. Så, nutellabullar skall bakas. Tänkte även baka tekakor. Får se vad orken räcker till.

I morgon jobbar jag. Tog på mig ett extra pass. Fina pengar blir det men är jag sugen?! Näe inte direkt.

5 kommentarer:

MammaTill2 sa...

Jag har hört tvärtom om hallonen, att de är stora i år. Kanske beror på vart dom är :) Gott med bär :)

Only me sa...

Jasså? Har bara hört att de är små. Hur som så finns de i mängder :)
Nja, jag är inte så tokig i bär men det är kul att göra familjen glad :)
Hallon/blåbärspaj på väg in i ugnen nu.

Jennie sa...

Åh jag längtar efter bär! Ska ut och kolla kantareller och hallon imorgon äntligen. :)

MammaTill2 sa...

Haha vad olika då :-0 Ja är familjen nöjd och glad är mamman glad :)

Only me sa...

Härligt Jennie :) syrran har varit i Messlingen i helgen och de hade plockat 30-40 lite kantareller. Tror de åker mot Norge. Hoppas du hittar nåt!
Tänkte försöka kravla mig ut nåt mer i veckan. Hallonen är snart övermogna (många är det redan).

Ja Jenny, så är det. I varje fall är det kul att vara snäll :)