söndag 17 augusti 2014

Var kom energin ifrån?

Åhhhh zzzzznark! Var kom energin ifrån? Stämplade in på jobbet kvart över sju i morse, inte precis piggast i stan, but still. På jobbet kom jag och jobbade gjorde jag. 

Efter jobbet stannade jag till och handlade hem ingredienser till ännu mer bakande. Vadan detta bakande?! Fattar ingenting, jag avskyr vanligtvis att baka och nu helt plötsligt bakar jag tre gånger på två dagar o_O
Skit samma varifrån idiotin kom, bakat har jag gjort idag med.
Godaste kardemummabullarna! Åhhhhh så jävla gott! Många många många gånger bättre än Nutellabullarna. 


Efter middagen bakade jag de där jädra tekakorna jag svamlat om flera dagar. Tydligen goda om jag ska tro mina Guineapigs här hemma.
Henke fick sig en räkmacka och Julia mumsade i sig en med enbart salladsblad på (lät ju jäkligt gott...).


Usch vad jag känner mig deppig över sommaren som helt plötsligt försvann helt. Det är helt fruktansvärt att allt det bra redan är över. Nu väntar bara kyla och mörker. Just nu är jag helt benägen att flytta faktiskt. Av så många olika anledningar, varav bristen på ljus är en stor del.
Kollar vidare på möjligheter.

I morgon börjar inskolningen av Petter på nya dagiset. Tre dagar ska jag joina sprätter ich mest troligt bli galen på köpet. En promilles chans finns att det blir kul men mest jobbigt med alla ungar.

Nepp, nu ska jag faktiskt inte göra ett endaste skit till. Hade gärna velat strutta upp i skogen en sväng men nu är energin helt i botten.

5 kommentarer:

MammaTill2 sa...

Jisses vad du legat i :-0 Gud så gott med kardemumma bullar :P

Only me sa...

Haha ja jösses alltså! Vetetusan vad som hände.
Ja bullarna blev riktigt goda!

Unknown sa...

Mums vad goda dom såg ut bullarna. Vi har rensat all svamp nu. Sen är orken totalt slut. Puh!

Only me sa...

Alltså dessa bullar var de godaste jag gjort ever! Kommer aldrig mer baka kanelbullar hahaha.
Duktig ni är som plockat så mkt svamp. Hur många liter blev det?

MammaTill2 sa...

Recept tack ;)