söndag 10 augusti 2014

Bärplockning och ryggvärk

Ryggen är inte bättre :( Så länge värktabletterna är verksamma känns det bra men så fort de går ur kroppen är det invalidstatus på fanskapet (mig då givetvis). Fan så envist och onödigt. 
Känner mig faktisk lite pepp på att ta tag i träningen igen. Mycket på grund av den urusla fysik jag har nu. Fet ovanför byxlinnigen så det slänger och dallrar och ben tjocka som tändstickor och med sladderhud som en gammal tant. Oh how sexy ;)

Hälsade på hos Momma och Moffa idag. Ångest! Vilket förfall. Moffa är helt nedgången och det gick knappt höra vad han sa. Han önskar att varje dag är den sista. Momma som börjar bli lite virrig och upprepar samma saker flera gånger. Jag har svårt att spela med när någon upprepar sig så det blir jobbigt.
Mina fina morföräldrar tynar bort. :( Som det såg ut på Moffa idag så får man nog vara glad om han finns kvar vid jul :'( Han vill inte mer.

Pappa kom spontant inrullande när vi käkade middag. Herrn med tajmingen. Han smorde kråset och fick en doggybag med sig hem :) 

Tog med mig barnen ut på ett hygge efter middagen. Plockade lite hallon och blåbär. Gick förvånandesvärt bra med tanke på skruttryggen. Hallon går ju bra att plocka stående så det funkade bra. 
Henke tänkte göra hemgjord hallonglass som det hördes. Jag struntar i vilket bara jag slipper äta. Hallon är äckligt! Men kul att plocka till ett hallonfreak :D
Julia gjorde hallon/blåbär smoothie till henne och Petter :) Lyxlirare!

Nu är det väl dax att tänka på refrängen. Vardagen stundar i morgon.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hahaha, fantastisk beskrivning av din kropp. XD ungefär så känner jag mig också. :P

Men åhhh så hemskt att se mormor och morfar på det viset :( är han klar i huvudet mestadels morfar? Får han inga antidepressiva eller liknande så han kan få chansen att må lite bättre sin sista tid? Usch, det är så fruktansvärt. :( kraaaaam <3

Jessica sa...

Hallon är typ de enda bär jag äter, och jordgubbar, och hjortron haha såå gott!! Hur är du i ryggen idag?

Only me sa...

Hahaha Jennie ;) Den stämmer på pricken!

Ja det är tråkigt att se de man älskar tyna bort. Tror inte några piller skulle hjälpa för moffa av olika anledningar. Han är lixom färdig med livet. Det är tråkigt att momma dras ner med honom :(

Haha Jessica, vi har verkligen olika smak xD Hjortron är ännu värre än hallon i min värld. Jordgubbar är gott, det håller jag med om. Men smultron är godast ;)
Ryggen är fortfarande ond... :(