onsdag 27 april 2016

Fotavtryck, sångstund och klös

Ja så tog vi oss iväg på öppna förskolan för första gången, jag och Sillerippen :)
Kände mig som ett ufo precis i början, tafatt sådär som man blir när man inte riktigt känner sig bekväm.

Vi deltog i sångstunden, Selma med ögon stora som tallrikar. Det var sååå spännande :)
Vi fick även göra fotavtryck på en canvasduk :)
Jättekonstigt tyckte Selma. Småtårna drog ihop sig som små räkor i hetvatten när färgen penslades på fotsulan xD


Trevligt var det den lilla stund vi var där. Som det blåbär jag är hade jag inte med en enda smula att äta så när alla andra började värma lunch skyndade vi oss att tacka för oss och kvista hem.

Selma ser så rolig ut när vi är ute och går och hon ligger vaken i vagnen. När man går genom gångtunnlar blir det ju ett annat ljud lixom, det ekar och varenda gång Selma hör det spärrar hon upp ögonen så mycket att de nästan hoppar ut och fäster i suffletten xD 
Ser helkul ut :)

Idag kom äntligen Henke hem <3 Sååå efterlämgtad av både mig och barnen :)
Tror han längtat hem en hel del oxå för barnen har blivit ordentligt kramade och gosade :)

Dagens bästa var nog ändå klösträdet vi åkte och köpte till katterna.
Maja blev så till sig o trasorna att hon gav sig på det innan vi ens burit in det det från hallen och skruvat ihop det :) 
Hon har dängt det flera gånger ikväll xD
Hjördis ser inte ut att fatta vad det är till för. Hennes blick är precis lika tom som annars.


Morgondagen bjuder på umgänge med vänner prick hela dagen :)
Från morgonen kommer Jessica hit och har med sig Andrea. Fantastiskt! Känner mig säker på att det finns en hel del att prata om ;)

När Petter slutat skolan ska vi hälsa på Ulli o gänget. Huruvida vi promenerar dit eller tar bussen beror helt på vädret. Snålblåst och drivis betackar jag mig, likaså regn, blötsnö och slask. Det är säkerligen 5 km minst enkel väg så det ska banne mig inte vara hur uselt väder som helst. 
Känns rätt säkert att vi får åka kollektivt.. 

Well, nu ska jag hopa ner bredvid min redan fullt sovande och våldssnarkamde sambo och tryna :)


4 kommentarer:

Jennie sa...

Så fin när du ler <3

Ja men det blev ju bra avtryck trots skrynkeltårna xD

Only me sa...

Nämen tack <3

Haha ja det blev ju levande bild i varje fall :) roligt att ha när de blir vuxna. :)

Unknown sa...

Fina syster <3

Only me sa...

<3