onsdag 13 april 2016

Dokumentation

Men herregud, detta med att dokumentera mina dagar har helt brakat ihop.
Jag fotar mängder visst, men att skriva om sina dagar är oxå kul för att ha för egen del att gå tillbaka om ett år eller två.

Det har hänt mycket men ändå inget. Mest har det väl varit att vi umgåtts, softat, skrotat runt. Typ ;)

Så få se här nurå, det är två veckor sedan jag senast annonserade min närvaro här och vad har hunnits med? 

Jag har nästan irriterat mig till döds över sömmen som blir längst fram på strumpan när de syr ihop "tuben som blir strumpen om-ni-fattar". Den satans sömmen ligger precis över tårna och ger mig skavsår! Jag ljuger inte när jag säger att jag har skavsår på 4 av mina tår och det är den där jävla sömmens fel! Den och att jag faktist fått in en jäkla fin rutin (rim minsann) att gå en promenad på 3.5-5 km varje förmiddag. 

Den där sömmen är det, som om jag inte redan har dåligt förstånd, den sömmen driver bort det sista av förståndet :|

Brorsan, Emilie och barnen var hit och spontanbesökte oss 1:a april. Det var kul.
Petter, William och Wincent kan aldrig hålla sams när de är alla tre utan det slutar med att en måste gå ifrån. Barn...
Melker växer som ett ogräs, svårt stt förstå stt han snart är ett halvår o.O
Jäkla barn att åldras fort! Tur det inte gäller en annan ;)

Brorsan och lilla Melker

Petter o Wincent

William

På lördan den första helgen i april fick vi äntligen till en resa till Storhögen där vi först våldsgästade farfar och farsan (farsan brukar oftast vara hemma hos farfar numer). Det är kul att träffa gubbarna men oj vad man är öm i hörselgångarna sen ;) Jag kan ärligt säga att jag inte känner nån som kan prata lika mycket som som. Skulle vara min farbror Pelle då... Ahahaha

Selma och farsan (moffa)

Farfar

Efter besöket hos gubbarna rullade vi vidare några hundra meter och landade hos Therese, Emil och sötstrut-Lowa.
Middag och häng gällde.
Vi blev kvar läääänge! Såg när vi åkte att vi minsann varit där i ca 6 timmar! Helt otroligt, jag brukar aldrig orka umgås så länge utan att krascha men med dem går det bra <3
Vi hjälptes åt att laga maten medan vi surrade och hade kul.
Det är så himla kul när man är så avkopplad med varandra så att de där riktigt våldsamma skrattsalvorna kan bryta loss. Det hände ;) Min sambo är så sjuk ibland så det finns ofta anledning att bryta ihop av skratt (skrattar ofta åt han för han kan verkligen vara hur dryg som helst) och denna gång var inget undantag. Tror Therese nästan gick åt en stund så som hon kved av skratt ;)
Underbar eftermiddag och kväll hade vi <3

Therese och Lowa <3

Emil fick kökstjänst ilag med mig xD

Emil och Lowa <3

Första helgen i april blev en riktigt social historia för på söndagen blev vi inbjudna på födelsedagslunch och glasstårta hos Erik för Emelie som fyllt 14 år :)
Henke tjöt nog invärtes när han såg lunchen som till hans stora glädje var grillkorv med bröd och pasta ;) Ahahaha

Lilla goa Emelie såg ut att bli glad för sina presenter :)
Emelie var så nyfiken på Selma <3

Presentöppning :)

Förra måndagen tog jag och Sillerippen bussen ner på stan för att gå på utvecklingssamtal för Julia. Hade i vanlig ordning smått ångest över allt ifrån bussresa och själva mötet men det gick bra med både delarna :)

Efter mötet hade jag stämt träff med en tjej som jobbade hos oss på lab förut. Hon hade virkat en mössa till Selma och ville ses över en fika så hon fick överlämna den <3
Det blev både en fika och massa spring på stan tillsammans. En riktigt mysig eftermiddag :)

Så söt :)

Resten av förra veckan var lugn. Jag och Selma promenerade, gymmade, myste och tog dagarna som de kom.

Natten mot fredag vaknade vi av en superledsen Petter som hade så ont i halsen att han bara grät. Stackars liten.
Han fick alltså vara hemma från skolan på fredagen. 

Henke var ledig på både fredagen och i måndags så i helgen (ja förutom fredagen då vi var helt passiva eftersom Petter var sjuk) har vi vårstädat det som gick ute, storstädat inne glott på serie på Viaplay, umgåtts bara vi i familjen. Skönt och välbehövligt :)

Petter lekte med barnen i området och Selma sov som en sten i vagnen.

Henke servade min cykel och bytte till sommardäck på bilen :)

I lördags var det såååå ljuvligt väder verkligen! Vi sopade upp gruset från uppfarten, jag satt i lä och solade näbben, det servades cyklar, byttes däck och allmänt njöts :) Vååååååår!

I måndags var det dax att väga och mäta Lill-Sillerippen igen. Lika spännande varenda gång!
Vi promenerade till hc och på vägen dit stannade vi för hos Momma och Moffa och visade upp Selma. Momma blev sååååå glad <3 
Min söta goa lilla Momma, tårarna kom i hennes ögon när hon såg Selma. 
Måste verkligen bli bättre på att hälsa på dem, vi bor ju faktiskt så nära!




Fröken knubbig vägde hela 5445g, är 58 cm lång och mösstorleken har ökat med 8 mm, hon gror alltså som ett ogräs vår lilla fröken :)
Utvecklingsmässigt ligger hon före och kunde redan det hon skulle kunna denna gång redan gången innan, tre veckor tidigare. Hon har alltså lite brådis att lära sig nya saker och ligger steget före utvecklingsmässigt. Än så länge i varje fall <3
Efter vi varit på BVC och hämtat Petter åkte vi och hälsade på vännerna från fotokursen igen. Drack kaffe, surrade och köpte led oss massa kläder och bebisleksaker till Selma innan vi åkte :)
Nu har vi en så nöjd och glad tjej som har massa nya saker att titta på, försöka få tag på och skratta åt <3

Igår fick jag och Selma sällskap av Magda :) Efter lite kafferepande snörde vi på oss skorna och tog en promenad i det soliga vädret. Ljuvligt! Känns så skönt att börja odla på årets fräknar :)
Hon stannade en lång stund och vi hann med både kaffe, promenad, lunch och mer kaffe. Ja förutom allt surrande då ;)


Idag kom mamma och snoozade Selma och surrade med mig. För första gången på jag-vet-inte-när så var lillfröken minsann vaken när hon var här :)
Glad momma :D
Petter kom hem direkt efter skolan slutade för att hinna träffa Momma men när hon väl kom satt han på rummet och ugglade på iPad o.O
Barn...

Här har ni lite random bilder, alla i lika kass mobilkvalite som alltid. När jag vunnit storkovan på lotten jag inte köpt än så ska jag skaffa en riktigt bra kompaktkamera. Om 100 år...
Tills dess är det lika fin upplösning på bilderna som om jag broderat dem.

Selma sällskapar mig när jag lagar mat :)



Såååå seriösa...
Vårpromenad i typiskt aprilväder. Snålblåst och drivis -.-

6 kommentarer:

Ellinor sa...

Men Cecilia, det finns ju strumpor utan söm!! Googlar och köp, köp! Såna onödiga problem ska man inte ha.

Only me sa...

Är det sant?!? Att jag inte tänkt på det förut o.O Hahaha det är verkligen ett onödigt problem men ändock inte försumbart xD

Jennie sa...

Ja det var en förjävla dålig uppdatering här inne. ;) kul är det iaf att få följa lilla Selmisens utveckling och jag älskar när det är en massa bilder. :)

Vilken gudomligt söt mössa hon har där i babyskyddet! *hjärtögon*

Only me sa...

Haha ja jag veeeeet xD jag hinner aldrig sätta mig i lugn och ro och då försvinner motivationen xD
Ja det är väl bättre med kassa bilder än inga bilder tänker jag :) rätt/fel jag ser hellre kassa bilder än bara text :)

Haha ja den köpte jag av min kusin som hon haft till sin dotter. Den är den H&M :)
Tycker hon ser ut som en svamp i den xD hahahahaha

Jennie sa...

JA jag förstår, jag känner likadant. Och går det alldeles för länge så har jag för mycket att skriva om så då orkar jag inte därför, haha! xD

Jaha okej, men en söt svamp. :D

Only me sa...

Precis, man minns inte ens vad man gjort xD
Jag fick gå igenom mina bilder på mobilen för att se vad jag tagit kort på hahahahaha :D Tur jag är rätt duktig på att fota allt typ ;)