måndag 2 maj 2016

Video, vänner och dekoration

Jaha så har det gått sådär jäkla lång tid sen jag skrev igen -.-
Tröttsamt! 
Det är ju bara det att vissa kvällar hinns det helt enkelt inte.

Såååå. I torsdags (måndag idag då) så fick jag och Selma finfrämmande av Jessica och Andrea direkt från morgonen. Det blev ert gäng koppar kaffe och en rackarns massa surrande innan de slutligen var tvugna att bege sig hemöver :) satsar på att ses snart igen.



Fina tjejer <3



I fredags var Henke ledig. Sååå skönt! 
Fixade med lite ärenden som innebar en del bil-åkande. Känner lixom inte för att ta buss till Lillänge exempelvis då det ligger jävligt avigt till härifrån sett (antingen bussbyten eller promenerade).
Slank in på buketten för att köpa trollhassel och hittade två fina kvistar. Min plan är att spraya dem svarta och hänga dem i fisklina från taket ovanför skåpen i vardagsrummet. Tänker hänga olika prismor i som dekoration och räknar med att de kommer ge fina reflektioner när solen skiner på dem :)
Ska bli spännande att se om det blir som jag tänkt :D

Grenarna ska hänga en bit ovanför skåpen och mer horisontalt (här har jag bara lagt Dempsey för att de inte ska gå sönder). Förstår ni min tanke?

När vi var klara med att rännande på Lillänge åkte vi hem och där väntade minsann mamma på att få lite kaffe och mys med barnen :)

I lördags hängde vi hos familjen Norbäck :)
Det var eeeeenormt länge sedan vi sågs nu, rättare sagt 12 veckor sånär som på en dag. Lätt att veta eftersom de kom och kikade på Selma när hon blott var ett dygn gammal och i lördags "fyllde" hon 12 veckor :)
Hade en jäkligt skön dag. Vi surrade, skrattade, planerade middag och åkte på affären och sen hjälptes vi alla åt att laga mat. Å sån mat sen!
Helgrillad ryggbiff med ugnsrostade rotsaker och grönpepparsås (och för de som är lagda åt det hållet, chilibearnaise).
Så otroligt god mat vi fick till! Perfekt stekt kött och superfina tillbehör :D









Therese syttade Selma så så mycket <3 Hoppas Selma blir lika tokig i Therese som Petter var :) Han avgudade henne <3

Eftersom Selma gärna lägger sig mellan 20.30-21.30 och har matmaraton ett par timmar innan så körde Henke hem mig och Selma vid 19.30 så jag kunde natta henne i lugn och ro.
Han och Petter följde med Critte, Therese i Filip på majbrasa :)

Ibland har man ju tur som en tokig :D Eftersom jag inte följde med på majbrasan kollade jag vad dumburken hade att bjuda på en kväll som den och upptäckte till min glädje att det var en dokumentär om Rammstein i USA på 2:an :D 

Underbart! Jag skulle sååååå gärna vilja gå på en Rammstein-konsert någon gång :) åhhh vill! Det är något av en dröm :D Inte blev den mindre av att se denna dokumentär heller.
Underbar låt, underbar video -> 






Igår var det söndag, min heliga städdag ;) behöver ju knappast mer förklaring än så. Jag roade mig med städning medans Henke pysslade med Selma. Petter hängde med kompisar hela dagen.

I morse tog jag och Sillerippen en härlig långpromenad i värmande morgonsol och strax efter lunch fick vi besök av Jenny. Vi hade så mycket tjatter i oss att tiden bara flög iväg och vips var klockan middagstid och hon fick lov att bege sig hemöver :) Får väl se om vi inte kan ses mer och surra på. Båda är ju hemma på dagarna :D

Åh jösses, måste bara berätta; de senaste veckorna har Petter börjat snarka. Han snarkar så man kan knappt tro sina egna (eller nån annans heller för den delen) öron. Helt sinnes! Fattar inte vad som hänt men misstänker polyper eller nåt i den stilen.
Jessica hjälpte mig att göra en egen vårdbegäran på 1177 när hon var här. Hoppas vi får kallelse så han får snorhornet checkat ordentligt. Nån vajsing är det och han lär knappast ha en bra nattsömn så som det låter :/

Avslutar denna kväll med skorpor och serie.
I morgon väntar uppiffning av ögonbrynen och sen underredes besiktning och annat rotande  hos barnmorskan -.- 
Ser inte fram emot det alls men lär mest troligt överleva o.O

Lite random bilder; 


Älskade buspojke <3 Finaste killen i världen!



En busbebis :)




Snipp snapp snut blogginlägget slut ;)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åh såna härliga veck på låren! <3 <3 <3 <3 Jag vill ha Linnéas lår nakna jämt så jag kan se på dem och klämma på dem med jämna mellanrum, haha!

Huvvaligen stackars Pettern då :( Hoppas ni får komma in och kolla så han får hjälp. Lille vän <3

Det där köttet hade jag ALDRIG tagit i min mun! Det ska vara så välstekt så det nästan förkolnar om jag ska äta kött.

Only me sa...

Haha ja hela Lill-knubb-kroppen älskar jag att klämma och snusa på :) å vecken på handlederna <3
Passa på att klämma så mycket du kan flr som vi vet gör tiden ohyggligt fort!

Ja jag var tvungen att boka tid på hc eller skolläkare. Ska fixa det till veckan. Alltså det går inte ens beskrivs hur jävligt han låter o.O

Ahahahaga så ville jag oxå ha det förut, skosula delux. Men sen fick jsg en bit en gång som var lite rosa å den var såååå god! Å sen har det blivit mer och mer åt röda håller. Dock inte blodigt så det rinner. Det kan gärna vara rött men inte något rinnande av blod.